۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

هر آنچه که قبل از خرید پکیج برقی نیاز است بدانید

پکیج های برقی آلپ

مطمعنا امروزه همگی با دستگاهی به اسم پکیج آشنا هستند. چرا که اکثر مردم این دستگاه را در محیط زندگی شان دارند و از آن برای گرم کردن محیط شان و تهیه آب گرم بهداشتی استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی در خصوص محصول منحصر بفرد آلپ صنعت، یعنی پکیج برقی به شما خریداران عزیز ارائه دهیم. همانطور که از نام این محصول مشخص است، توسط برق و یا همان جریان الکتریسیته کار می کند و نیازی به استفاده از گاز یا گازوئیل و یا نفت ندارد و شما براحتی فقط با اتصال این دستگاه به برق می توانید از آن استفاده کنید در حالیکه به عنوان مثال در پکیج های گازی شما باید حتما از گاز برای کار کردن دستگاه استفاده کنید.

در نتیجه پکیج برقی برای مکان هایی که دسترسی به سوخت های فسیلی ندارند بسیار گزینه مناسبی می باشد. آلپ صنعت اولین سازنده و مخترع پکیج برقی در ایران می باشد که در سال های اخیر توانسته نظر مشتریان زیادی را بخود جلب کند چرا که پکیج های برقی این گروه صنعتی تمامی استانداردهای مورد نیاز برای خرید پکیج را دارا می باشد و تا به حال هیچ ابراز نارضایتی از طرف هیچ کدام از خریداران گرامی نسبت به خرید این نوع دستگاه ها وجود نداشته است. پکیج برقی و سایر محصولات آلپ صنعت بارها و بارها در طی ساخت و تولید مورد بررسی های بسیاری قرار گرفته و از آزمون و خطاهای زیادی عبور کرده تا در نهایت یک محصول بی نقص و عالی به خریداران پکیج برقی ارائه دهد.

تمامی قطعات به کار رفته شده در پکیج برقی آلپ وارداتی بوده و طول عمر بسیاری دارند. قابلیت کار با برق تک فاز و سه فاز را دارد. بسیار دوستدار محیط زیست می باشد زیرا بی نیاز از دودکش است. به جرات می توان گفت که هیچ شرکت و یا گروه صنعتی در ایران وجود ندارد که کیفیت و تنوع محصولات تولیدی آلپ صنعت را داشته باشد. رقبای بسیاری در کشور وجود دارند که با مقایسه محصولات آنها با پکیج برقی آلپ به راحتی می توان از این تفاوت کیفیت مطلع شد. از جمله تولید کننده های دیگر می توان به گروه تولیدی نوژان، اوستا، هیمورا و انعکاس اشاره کرد که سال ها بعد از آلپ صنعت شروع به ساخت پکیج برقی کرده اند. قطعات استفاده شده در محصولات شرکت های رقیب به دلیل کیفیت پایینتر دارای طول عمر کمتری نیز هستند. در ادامه این مقاله با توضیحات جزئی در خصوص این دستگاه، تصمیم گیری برای خرید پکیج برقی را برای شما مشتریان عزیز راحت تر می کنیم.

انواع پکیج برقی:

  1. پکیج برقی زمینی
  2. پکیج برقی دیواری

پکیج برقی زمینی:

این نوع پکیج برای نصب نیاز به فضای بیشتری نسبت به پکیج برقی دیواری دارد چرا که حتما باید روی زمین نصب شود در نتیجه فضا اشغال می کند. اگر قصد خرید پکیج برقی زمینی را دارید توجه داشته باشید که با افزایش ظرفیت پکیج، هم وزن و هم ابعاد دستگاه و همچنین قطعات استفاده شده در تولید آن نیز افزایش پیدا میکند. از این نوع پکیج ها می توان در ویلا ها و مناطقی که دسترسی به گاز یا گازوئیل وجود ندارد و یا مناطق روستایی به راحتی استفاده کرد و گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی مورد نیاز را تامین کرد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده مداوم از پکیج برقی مخصوصا استفاده در تعرفه مصرف شهری، می تواند باعث هزینه های بسیار زیادی شود. پکیج های زمینی در واقع تمامی پکیج های در اندازه های بزرگتر و یا در صنایع و حتی پکیج های استخری نیز نوعی از این پکیج هستند. این محصول انتخاب مناسبتری نسبت به موتورخانه های سنتی می باشد که از راندمان پایینی برخوردار هستند چرا که پکیج های زمینی اندازه کوچکتری در مقایسه با موتورخانه ها دارند و می توان آنها را در هر گوشه یا قسمتی از پارکینگ، انباری و یا اتاق تاسیسات به راحتی نصب کرد.

از مهم ترین مزایای پکیج های برقی زمینی این است که هنگامی که دچار مشکل می شوند بخاطر وجود پنلی که روی آن نصب شده، کد خطا نشان داده می شود و در نتیجه به آسانی میتوان مشکل آن را برطرف کرد.

جنس بکار رفته شده در پکیچ برقی زمینی آلپ از دیگ فولادی آتش خوار می باشد که مقاومت بالایی در برابر اسید دارند. ورق بکار گرفته شده در این پکیج ها از میعانات گازی برآیند از سوختن و نیز آتش سوزی جلو گیری می کند و به دلیل وجود فین های مختلف در سطح های پره ها ، مقاومت حرارتی این پره ها را بیشتر کند. هم چنین این نوع پکیج نیاز به دودکش ندارد و به صورت تمام اتوماتیک کار می کند در نهایت باعث شده ظاهر این پکیج نیز بسیار زیبا و حتی به محیط نیز زیبایی خاصی بخشد. فراموش نکنید به دلیل استفاده نشدن از دودکش، بسیار دوستدار محیط زیست بوده و آلایندگی ندارد.

نکته: پکیج های برقی زمینی آلپ صنعت دارای تنظیمات مخصوص برای فصل زمستان و تابستان می باشد. به طور میانگین در فصل زمستان دمای مناسب برای کارکردن پکیج برقی شما معمولا عددی بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد. وقتی می خواهیم شیر آب گرم را باز کنیم بلافاصله بعد از آن سنسور برقی باعث میشود که مدار رادیاتور قطع شود ، اما بلافاصله وقتی شیر آب گرم را می بندیم مدار رادیاتور فعال می شود و آب گرم همیشه در دسترس خواهد بود.

فراموش نکنید هنگامی که تنظیمات دستگاه در حالت زمستان است، پکیج برقی شما امکان تولید آب گرم بهداشتی و هم چنین گرم کردن رادیات ها را به طور هم زمان دارد. همیشه اولویت با تامین آب گرم است. دستگاه قادر است هنگامی که شما از آب مصرفی استفاده می کنید همزمان گرمایش شوفاژ را نیز تامین کند.

اما در تابستان بدین شکل است که کلید تابستانه را فشار دهید تا دستگاه مسیر مدار بسته شوفاژ را می بندد و فقط آب داخل دیگ پکیج را گرم میکند و تبدیل به آبگرمکن می شود و مصرف دستگاه به حداقل ممکن میرسد

برای خرید پکیج برقی زمینی آلپ ویژگی های کلی آن را بدانید:

  • بدون نیاز به آبگرم کن
  • بسیار کم صدا (بدون آلودگی صوتی)
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان
  • مصرف بهینه برق
  • نیاز به فضای کم برای نصب
  • قدرت بسیار بالا
  • دارای مخزن آب گرم
  • ظاهر شیک و مدرن
  • مصرف سوخت پایین
  • راندمان حرارتی بسیار بالا
  • دارای گارانتی یک ساله و هم چنین خدمات پس از فروش(شامل تعویض قطعات)
  • قطعات تمام وارداتی و کیفیت بسیار بالا از جمله المنتهای مسی و ضد ذوب شدگی

پکیج های برقی آلپ

پکیج برقی دیواری:

پکیج برقی دیواری آلپ از برق تک فاز یا سه فاز مطابق با ظرفیت دستگاهتان (ظرفیت دستگاه به سفارش مشتری است) برای تامین گرمایش محیط استفاده می کند. این پکیج از اندازه ی کوچکی برخوردار است و براحتی در آشپزخانه یا کابینت ها نیز نصب می شود و راندمان بالایی نیز دارد. در هر واحد آپارتمانی می توان یک عدد پکیج برقی دیواری داشته باشید. این پکیج بسیار شیک و لوکس طراحی شده و جلوه زیبایی به محیط نیز می دهد. این پکیج به دلیل استفاده از برق و نداشتن شعله نیاز به دودکش نداشته و در نهایت هیچ آلودگی زیستی ایجاد نمی کند که این ویژگی از اصلی ترین دلایل خرید پکیج برقی دیواری محسوب می شود.

 برای دسترسی به آب گرم مصرفی و گرمایش محیط به صورت هم زمان نیاز به دو مبدل گرمایی است که در پکیج های برقی مشابه در بازار فقط یک مبدل وجود دارد که اولویت با تامین آب گرم مصرفی است، در این حالت به صورت موقت گرمایش محیط قطع می شود تا نیاز به آب گرم بهداشتی برطرف شود و دوباره شروع به گرمایش محیط می کند. اما در پکیج های آلپ با استفاده از دو مبدل می توانید هم زمان هم آب گرم مصرفی و هم گرمایش محیط را داشته باشید. توجه داشته باشید که این ویژگی به راندمان دستگاه می افزاید. از دلایل دیگر راندمان بالا این است که به جای مشعل و احتراق از المنت برای گرمایش استفاده می کند. استفاده از برق باعث سریع گرم شدن آب می شود چرا که برق قدرت بالاتری در تولید گرما دارد و کارکرد دستگاه پایین می آید و در نتیجه هزینه برق نیز کمتر می شود.

ویژگی های مهم پکیج برقی دیواری آلپ:

    1. طول عمر بالا بخاطر مقاوم بودن در برابر حرارت و ضربات احتمالی
    2. امکان سفارشی سازی
    3. استفاده از تکنولوژی روز دنیا
    4. سازگار با محیط زیست و عدم ایجاد آلایندگی
    5. مجهز به استانداردهای جهانی ایزو 9001
    6. کارکرد بدون آلاینده و بی صدا
    7. تامین آبگرم و گرمایش محیط به صورت هم زمان
    8. حداقل هزینه تعمیر های دوره ای و نیز نگهداری
    9. بی نیاز به دودکش
    10. نصب و راه اندازی راحت
    11. کاربری بسیار آسان
    12. عدم اشغال فضای زیاد

معایب پکیج دیواری:

  • از قدرت پایینتری نسبت به پکیج های زمینی برخوردار می باشد
  • سیستم ایمنی برقی با قیمت بالا
  • برای خانه های بزرگ که چند حمام و فضای بزرگ دارند مناسب نیستند
  • پکیج دیواری نسبت به پکیج های زمینی رسوب بیشتری دارند
  • در صورت وجود مسافت و فاصله زیاد بین پکیج و مصرف آب گرم، دستگاه قدرت کمتری پیدا می کند و در کارکرد آن اختلال ایجاد می شود.

نحوه خرید و پشتیبانی

اگر قصد خرید پکیج برقی دارید توجه داشته باشید که قبل از خریدتان اطلاعات کاملی درباره محصولی که قرار است خرید کنید داشته باشید. اگر شما از افرادی هستید که برای اولین بار است که می خواهید پکیچ برقی آلپ را سفارش دهید و خریداری کنید و هیچ اطلاعاتی در خصوص اقدام به خرید و خود محصول ندارید می توانید از مشاوره رایگان با متخصصین و مشاوران مجرب آلپ صنعت استفاده نمایید. در این مرحله در واقع شما با واحد فروش این شرکت در ارتباط خواهید بود و میتوانید تمامی سوالات خود را اعم از قیمت پکیج برقی و یا نحوه ارسال سفارش مورد نظر خود را با این واحد در میان بگذارید و در نهایت راهنمایی های مورد نیازتان را داشته باشید.

نکته مهم: جهت بهره بری از امکان مشاوره رایگان با شماره هایی که در سایت قرار داده شده تماس بگیرید . با توجه به غیر حضوری بودن خرید محصولات ، تمامی سفارشات شما مشتریان عزیز مستقیما از خود کارخانه تولید کننده با قیمت کارخانه بدون واسطه که برای شما هزینه کمتری خواهد داشت ارسال می شود.

منبع :فرصت امروز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

همه چیز درباره دستگاه تقطیر

دستگاه تقطیر به دستگاهی گفته می شود که از آن برای گرفتن عصاره گیاهان استفاده می شود. به عبارتی دستگاه تقطیر آلپ ، برای عرق گیری و گلاب گیری در عطاری‌ها، کارگاه‌ها، کارخانجات، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها استفاده می شود و یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد کسب و کار خانگی می باشد و می‌تواند برای چندین نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند. دستگاه‌ تقطیر و دستگاه گلاب گیری آلپ در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می‌شود. از دستگاه‌ تقطیر برای عرق گیری گیاهانی مانند (خارشتر، نسترن، کاسنی، اسطوخودوس،طارونه، گل گاوزبان، بومادران، نعناع، بادرنجبویه، بید مشک، زالزالک، آویشن و ...) استفاده می شود.

راهنمای خرید دستگاه تقطیر آلپ:

در ادامه به ویژگی های کلی درباره دستگاه تقطیر آلپ و دستگاه گلاب گیری می پردازیم. در ساخت دستگاه‌ تقطیر و گلاب گیری در ظرفیت های صنعتی از ورق استیل نگیر  ۳۰۴ و در ظرفیت های خانگی از آلومینیوم استفاده شده است، از خواص این نوع ورق می توان به ضد زنگ بودن آن اشاره کرد. هم چنین این ورق استیل بو نمی گیرد. ضخامت آن ۰/۵ میل می ‌باشد و جوش اتصالات آن از قلع پاک می باشد.

 این در حالی است که سایر رقبا در بازار در ساخت دستگاه تقطیر از۲۰ درصد قلع و ۸۰ درصد سرب استفاده می‌کنند برای اینکه سود بیشتری ببرند. در حالیکه به دلیل وجود سرب این عمل باعث بروز سرطان و بیماری‌های مختلف در بدن می شود.

 

 

شرکت آلپ صنعت در تولید و ساخت دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری برای اتصالات موجود در آن از نقطه جوش استفاده نمی کند بلکه دو سر ورق روی هم تا شده و پرس می کند سپس روی آن از قلع استفاده کرده، که این کار زحمت زیادی دارد اما کیفیت کار را بالا می برد و طول عمر دستگاه  را زیاد تر می کند.

 

 سایر گروه های صنعتی در تولیدات خود از این تکنولوژی استفاده نکرده اند. از عوارض استفاده از نقطه جوش می توان به زنگ زدگی و سوراخ شدن ورق از قسمت جای جوش ها اشاره کرد چون نیکل ورق می سوزد  و دستگاه گلاب گیری پس از مدتی بلااستفاده می‌شود.

دستگاه‌ تقطیر از دو بخش گرم کننده و سرد کننده تشکیل شده است و قابلیت جداسازی چند نوع مایع ساده و پیچیده را دارد. مکانیزم این دستگاه بر مبنای تبدیل مایع به بخار می باشد. یعنی بعد از جوش آمدن مخلوط آب و گیاه، بخار تولید شده توسط قسمت کندانسور سرد شده و تبدیل به مایع که همان عرق یا گلاب می باشد، می‌شود.

 

اگر قصد خرید دستگاه گلاب گیری را دارید، لازم است بدانید دستگاه‌ های تولید شده در شرکت آلپ صنعت در دو نوع خانگی و صنعتی تولید شده اند و در ساخت آنها سعی شده است که از قطعات بسیار مرغوبی استفاده شود. در ادامه این متن توضیحات مختصری در خصوص دستگاه تقطیر آلپ خانگی و صنعتی ارائه می‌شود.

2

دستگاه تقطیر خانگی: یک دستگاه بسیار کامل و مجهز است که دارای واشر سیلیکونی و بست آب بندی شده می باشد و هنگام استفاده به خمیرگیری و یا گچ گرفتن و سایر کارهای جانبی برای آماده کردن دستگاه نیازی ندارد. هنگام استفاده از دستگاه گلاب گیری واشر دار، کافی است که شما گیاه مورد نظرتان را به همراه آب داخل دیگ بریزید سپس کندانسور را روی آن قرار دهید و چفت های دستگاه را ببندید.

 

به دلیل وجود واشر بو و یا بخار حاصل شده از گیاه، بیرون نمی زند و با خیال راحت در هر مکانی می توان عرق گیری انجام داد. مهم ترین مزیت دستگاه گلاب گیری خانگی وزن سبک آن و امکان جا به جایی راحت آن، هم چنین امکان عرق گیری گیاهان با روش بهداشتی و ارگانیک در منزل و قیمت بسیار مناسب آن می باشد.

با توجه به سایز دستگاه قیمت های متفاوتی برای دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری خانگی از نوع واشر دار وجود دارد. یکی از مرغوب ترین و قدیمی ترین دستگاه تقطیر خانگی دستگاه گلاب گیری مسی یا همان دستگاه تقطیر مسی می باشد. به دلیل استفاده از مس در ساخت دیگ مسی این دستگاه، قیمت گلاب گیر مسی بالاتر از سایر دستگاه های تقطیر خانگی می باشد.

دستگاه تقطیر صنعتی: دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری صنعتی تمام استیل می باشد و به صورت یک پارچه و بدون جوش تولید شده است که مخصوص صنایع غذایی می باشد. دارای مبدل خنک کننده از جنس استیل ۳۰۴ مباشد و راندمان کاری بسیار بالایی دارد. از این نوع دستگاه‌ برای مصارف خانگی، عطاری ها، کارگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

 

از بابت اندازه، فضای زیادی اشغال نمی‌کند و بسیار سبک و قابل حمل می باشد. دارای واشر سیلیکونی نسوز می باشد و هیچ بخاری از دستگاه گلاب گیری یا عرق گیری صنعتی خارج نمی‌شود. این نوع دستگاه‌ از یک دماسنج و شیر مخصوص برای خروج گازهای اضافه، کف چدن از جنس ps16 برای سریعتر به جوش آمدن مایع و جنس نچسب برخوردار می باشد، هم چنین رنگ و مزه عرق را تغییر نمیدهد. دارای یک پمپ آب می باشد برای کم کردن مصرف آب. به راحتی می توانید از این نوع دستگاه تقطیر یا گلاب گیری در منزل و یا عطاری استفاده کنید.

انواع مختلف دستگاه تقطیر آلپ به شرح زیر می باشد:

1.دستگاه تقطیر و گلاب گیری دو جداره

 

2. دستگاه تقطیر و گلاب گیری دوجداره عرق سرد کن دار (داخل لوله، کندانسور مخروطی شکلی وجود دارد که باعث می شود در طول عملیات تقطیر عرق و عصاره سرد تولید شود.)

3. دستگاه تقطیر و گلاب گیری تک جداره ( به دلیل نداشتن کندانسور، محصول خروجی و عرق تولید شده گرم است.)

دستگاه تقطیر از دو مخزن تشکیل شده است که در مخزن بالایی آن، آب و یخ، و در مخزن پایینی دستگاه، گیاه مورد نظرتان را که می‌خواهید آن را بگیرید، می‌ریزید.

 

نسبت آب و یخ و گیاه مورد نظر شما باید 1/2 باشد، برای مثال اگر دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری  شما 10 لیتری باشد، باید 5 لیتر آب و یخ در محفظه بالا، 5 لیتر(کیلوگرم) گیاه در محفظه پایین بریزید. بعد از تنظیم این میزان، دستگاه تقطیر یا دستگاه گلاب گیری را روشن کنید و منتظر باشید تا با وارد کردن گرما،آب شروع به بخار شدن بکند. در محفظه دیگر بر اساس سیستم های موجود، عرق گیاه از بخار آب جدا می شود و به صورت قطره های کوچکی داخل محفظه مخصوص جمع می شود. طراحی منحصر به فرد و کارکرد بسیار ساده دستگاه تقطیر و دستگاه گلاب گیری تولیدی در شرکت آلپ صنعت باعث شده تا به آسانی در منازل بتوان از این دستگاه استفاده کرد. هم چنین این دستگاه را می توان روی اجاق گاز در منزل و یا اجاق گازهای صنعتی نیز استفاده کرد. ویژگی دیگر این دستگاه این است که قابلیت اضافه کردن شعله را به زیر مخزن دستگاه دارا می باشد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تقطیر و دستگاه گلاب گیری شرکت آلپ صنعت:

دیگ جوش آلومینیمی ضد زنگ: منظور از دیگ همان مخزن دستگاه است که داخل آن را با آب پر می کنیم سپس گیاه مورد نظر را داخل آن قرار می دهیم و روی شعله میگذاریم. در ساخت این دیگ از جنس آلومینیوم ضخیم استفاده شده تا از زنگ زدن آن جلوگیری شود و همچنین برای اینکه عرق بو نگیرد. ضمنا این دیگ از مواد اولیه بسیار مرغوبی تهیه شده است تا طول عمر آن بالا برده شود.

قسمت مخروطی تقطیر: علت اینکهه این قسمت به شکل مخروط شده است این است که، وقتی بخار گرم حاصل از جوش آمدن مخلوط گیاه و آب به این قسمت می رسد، به آب تبدیل می شود و از طریق انحنای پایینی مخروط، وارد لوله دوجداره خروجی می شود.

 

قسمت لوله دو جداره خروجی:این لوله برای خروج عرق یا گلاب خالص به دست آمده از دستگاه تقطیر که توسط انحنای پایینی مخروطی به داخل آن هدایت می شود، طراحی شده است. علت دوجداره بودن لوله این است که، عرق خروجی هر چه بیشتر سرد شود تا هم بخار با فشار زیاد را مهارکرده باشد و هم محصول عرق آن با کیفیت تر باشد.

قسمت سرد کننده بخار حاصل از گیاه ( کندانسور): این قسمت در واقع همان قسمت بالایی مخروطی دستگاه تقطیر می باشد که باید در طول مراحل عرق گیری همیشه پر از آب سرد باشد تا قسمت مخروطی را خنک نگه دارد.

سرشلنگ: این قطعه در قسمت سرد کننده بخار تعبیه شده است و برای خروج آب گرم از طریق شلنگ مورد استفاده قرار می گیرد، هم چنین در انتهای این لوله دو جداره، شیری تعبیه شده تا آب سرد وارد آن شود. این آب سرد با جریان پیدا کردن در لایه بیرونی لوله دو جداره به اطراف مخروطی هدایت می شود و به وسیله مخروطی گرم می شود و از قسمت سرشلنگ خارج میشود( آب گرمتر همواره بالاتر از آب سرد قرار می گیرد).

منبع : مثلث آنلاین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

هرچیزی که باید قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن بدانید

از این دستگاه برای خشک کردن میوه استفاده می شود. خریداران دستگاه میوه خشک کن باید بدانند که، به طور متوسط از هر 3 الی 4 کیلوگرم میوه تازه و آبدار، 1 کیلوگرم میوه خشک شده به دست می آید. دستگاه میوه خشک کن آلپ در ظرفیت های مختلف ساخته شده است و جنس بسیار مقاومی در برابر ضربه و زنگ زدگی دارد چرا که بدنه آن از فلز گالوانیزه و با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

لازم به ذکر است که از این دستگاه نه تنها برای خشک کردن میوه بلکه برای خشک کردن انواع سبزیجات نیز استفاده میشود. ابتدا میوه ها برش خورده و یا سبزیجات در سینی های مخصوص دستگاه قرار می‌گیرند. این سینی‌ها از نوع متحرک، سخت و ثابت می‌باشند. حرارت ایجاد شده داخل دستگاه رطوبت میوه یا سبزی را تبخیر می کند و در نهایت باعث خشک شدن آنها می شود.

 

دقت کنید که در دستگاه‌ خشک کن میوه مدت زمان خشک شدن میوه‌ها با یکدیگر فرق می کند،مثلا برای خشک شدن میوه‌های ترش درجه حررات متفاوتی نیاز است نسبت به میوه‌های شیرین. برای میوه‌های شیرین نیاز است که میوه‌ها در دو مرحله خشک شوند، در مرحله اول باید دمای دستگاه کم باشد و در مرحله دوم باید کم کم حرارت را بیشتر کرد. درباره سایر میوه ها اول باید دمای دستگاه را بالا ببرید سپس به تدریج دمای آن را کمتر کنید تا میوه‌ها کاملا یکنواخت خشک شوند.

سوخت مصرفی در دستگاه‌های خشک کن، برقی و گازی می باشد. میزان مصرف سوخت دستگاه‌های تولید شده در گروه صنعتی آلپ به دلیل بهینه‌سازی سوخت، در کمترین و بهینه ترین حالت ممکن می باشد. لازم است بدانید که دستگاه‌های برقی تولید شده در گروه صنعتی آلپ با برق 220 ولت شهری کار می‌کنند، اما باصرفه ترین دستگاه میوه خشک کن صنعتی به ترتیب دستگاه خشک کن میوه گازی، گازوئیلی و برقی می باشند.

قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن به توضیحات تکمیلی این محصول توجه بفرمایید.

ابتدا اجزا و قطعات تشکیل دهنده دستگاه میوه خشک کن آلپ را بشناسیم سپس به انواع آن بپردازیم:

  • دارای فن پر قدرت
  • المنت‌های حرارتی
  • بدنه یا کابین اصلی میوه خشک کن
  • سیستم تهویه برای تخلیه بخار داخل دستگاه
  • عایق بدنه از پشم سنگ با دانسیته بالا
  • دو گانه سوز(برقی و گازی)
  • تکفاز با برق مصرفی 3 کیلو وات
  • سیستم تمام اتوماتیک
  • مجهز به مشعل یا برنر

انواع دستگاه خشک کن آلپ

میوه خشک کن تولید شده توسط آلپ صنعت در انواع تک کابین، دو کابین، صنعتی، نیمه صنعتی، خانگی، کابینتی و تونلی طراحی و تولید شده اند. این دستگاه با جلوگیری از رشد باکتری و میکروب در محصول ماندگاری میوه ها و سبزیجات را افزایش می دهد و براحتی شما می توانید برای مدت طولانی آنها را نگه دارید.

میوه خشک کن خانگی

جهت خشک کردن سبزی یا میوه به مقدار کم استفاده می شود. نیاز به هسته گیری میوه دارد و باید بصورت دستی میوه یا سبزیجات را خرد کرد.

دستگاه خشک کن میوه کابینتی

از این دستگاه می توان در کارگاه های کوچک استفاده کرد. نسبت به مدل صنعتی و تونلی ظرفیت پایین تری دارد.

دستگاه خشک کن میوه تونلی

در صورتی که قصد خرید دستگاه خشک کن میوه را دارید اگر حجم میوه یا سبزی شما زیاد است از این دستگاه برای خشک کردن استفاده کنید. حجم بیشتر میوه و سبزی استفاده می‌شود. توجه بفرمایید که قیمت این دستگاه نسبت به سایر خشک‌ کن ها بالاتر است.

ظرفیت های دستگاه‌ میوه خشک کن 

 

در ابتدا بهتر است بدانید که دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت براساس مکان مورد نظر طبق سفارش مشتریان در ظرفیت‌های متنوع تولید می‌شود، عدد ظرفیت هر دستگاه به معنای آن است که شما به آن میزان کیلوگرم میوه یا سبزی تازه را می توانید خشک کنید. اگر به دنبال کسب و کار خانگی هستید از خشک کن کابینتی استفاده کنید، ظرفیت این خشک کن‌ها از 15 کیلوگرم شروع می‌شود و این ظرفیت‌ها در وزن 30، 50، 100، 200، 300 و حتی 500 کیلوگرمی نیز وجود دارد که البته از آنها در کارگاه‌های بزرگ و برای تولید کردن انوع محصولات خشک شده در مقدار انبوه استفاده می شود. در نوع تونلی معمولا ظرفیت میوه خشک کن از 800 کیلوگرم شروع می‌شود که مناسب برای خط تولیدهای بزرگ تر هستند.

راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن

حال که تصمیم به خرید دستگاه میوه خشک کن گرفته اید بدانید که، شما حتی با یک سرمایه بسیار کم و در زمان کوتاه می توانید یک سرمایه گذاری مفیدی را شروع کنید که با درآمد حاصله از ماه های نخست هزینه خرید دستگاه نیز جبران می شود و حتی در منزل می توانید شروع به کسب درآمد کنید.

این دستگاه ها به دلیل استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال در تولید آنها باعث می شود که شما یک محصول بسیار عالی و با کیفیت به دست بیاورید و یا به مشتریان خود بفروشید. از جمله کسانی که پیشنهاد می شود حتما از دستگاه خشک کن میوه خریداری نمایند، کشاورزان و افرادی هستند که در بازار میوه و تره بار فعالیت دارند. قابل ذکر است که البته برای تمام افرادی که بدون واسطه میوه یا سبزی تهیه می کنند نیز بسیار سودآور می باشد. از این دستگاه می توان برای تولید انواع میوه خشک، کشمش، چیپس میوه، سبزیجات خشک شده و تولید لواشک استفاده کرد.

نگاهی به مزایای دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت بیاندازیم:

  • تولید شده در ظرفیت و ابعاد مختلف
  • بدون ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام کار کردن دستگاه
  • امکان خشک کردن انواع میوه و سبزیجات
  • دارای گارانتی معتبر و نیز خدمات پس از فروش
  • استفاده از فلز گالوانیزه در تولید بدنه میوه خشک کن
  • جلوگیری از مرطوب ماندن بخش داخلی میوه یا سبزی
  • پوشش‌دهی بدنه با استفاده از رنگ الکترواستاتیک 
  • مجهز به تنظیم کننده رطوبت و دما
  • مجهز به تابلو برق و کنترل دما و رطوبت
  • دارای سه سال گارانتی 
  • 10 سال خدمات پس از فروش

از آنجاییکه قیمت میوه خشک کن در بازار ثابت نیست، برای کسب اطلاع از قیمت ها، شرکت آلپ صنعت از کارشناسان و مشاوران مجرب برای مشاوره با شما خریدار گرامی استفاده کرده است تا بتوانید تنها با یک تماس از قیمت دستگاه مد نظرتان اطلاع کسب کنید.

 

دستگاه‌ خشک کن میوه تولید شده در شرکت آلپ صنعت، دارای کیفیت عالی و بهترین قطعات هستند که تماما اروپایی می باشند، این دستگاه‌ها علاوه بر کارایی بالایی که دارند از سه سال گارنتی بی قید و شرط نیز برخوردار هستند. از جمله خدمات پس از فروش گروه آلپ صنعت می توان به تعویض، تعمیر، و پشتیبانی فنی اشاره کرد، مدت زمان این خدمات حدود یک هفته است.

توجه داشته باشید جذابیت میوه خشک در بین مردم بسیار بالا بوده و اگر بتوانید بستری مناسب برای فروش میوه و سبزی خشک ایجاد کنید، براحتی به درآمد قابل قبولی حتی در منزلتان خواهید رسید. اگر شما قصد دارید کارگاه‌های بزرگ راه اندازی کنید و می‌خواهید دستگاهی با ظرفیت بالا بخرید، بهتر است از همان ابتدا به فکر صادر کردن محصولات خود به کشورهای خارجی باشید، چرا که می‌توانید به سود بسیار کلانی برسید. در حالتی که بخواهید کارگاه تان منحصر به استان و یا کشور باشد، حاشیه سود شما حدودا 40 درصد خواهد بود.

اگر می خواهید یک شغل خانگی راه‌اندازی کنید و هم چنین سرمایه زیادی ندارید پیشنهاد ما به شما این است که یک دستگاه خشک کن با ظرفیت 10 کیلوگرم خریداری کنید و در آن را به راحتی در یک گوشه از بالکن خود قرار داده و شروع به کار کنید، میزان سرمایه اولیه برای این کار حدودا 20 میلیون تومان است. هم چنین شما می‌توانید مدتی پس از راه‌اندازی کسب و کار خود، وسعت کار خود را افزایش دهید، اولین قدم این است که کارگاه خود را بزرگتر کنید و حتما مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب کنید. این مجوز برای کارگاه های کوچک الزامی نیست.

سایت منبع : نو اندیش

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

درباره حکومت هخامنشی بیشتر بداتید

 

 

هخامنشیان,پایتخت هخامنشیان,اولین پادشاه هخامنشیان

هخامنشیان نام سرسلسله دودمان خود، هخامنش، را روی سلسله خود گذاشتند

به گروهی از آریایی ها که حکومتی را در فلات ایران به فرماندگی کوروش بزرگ( انشان) تأسیس کردند؛ هخامنشیان گفته میشود. شاهنشاهی هخامنشی که به عنوان بزرگترین قدرت جهان باستانی محسوب میشد؛ بر ایران از دوران ۵۵۰ تا ۳۳۰ پیش از میلاد، حکومت کرد.

هخامنشیان

 سلسله هخامنشی در ایران توانست نخستین نمونه تشکیل دولت و امپراطوری را به دنیای غرب نشان دهد. مادها مقدمات تشکیل این دولت پادشاهی مقتدر را پایه گذاری کردند. اصلیت مادها به نواحی شمال ایران برمی گردد که زبان مرسوم در بین آن ها ایرانی بود. هخامنشیان یکی از خاندان پاسارگادیان که محل زندگی آن ها در پارس بود و هخامنش، نام سَر دودمان آنها بوده است. داریوش بزرگ، پس از کوروش بزرگ و پسرش کمبوجیه در زمان بردیای دروغین، شورش های درونی و سرکوب شورشیان را فرونشاند و از این طریق باعث ایجاد دستگاه های کشوری و دیوانی منظم شد که همهٔ کشورها و ایالت های پیرو شاهنشاهی داریوش بزرگ، براساس آن قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر و با مرکز شاهنشاهی و هماهنگی از نظر سازمان اداری بودند. ۱۳ پادشاه هخامنشی از زمان قدیم تا جدید در طی ۲۲۰ سال بر ایران، حکومت کردند که بنیان گذار این سلسله شاهنشاهی، کوروش بزرگ نام داشت.

 

کوروش دوم یا کوروش بزرگ اولین پادشاه هخامنشی

کورش، سلسله هخامنشیان را تاسیس کرد و توانست در نواحی گسترده آسیا به مدت ۳۰ سال، فرمانروایی نماید. یکی از خصلت های او بخشندگی و سخاوتمندی اش بود. از وی به عنوان بنیان گذار نخستین امپراتوری بزرگ جهان یاد میشد. او توانست برده های زیادی را آزاد کند. کوروش بزرگ با احترام به تمام دین ها گام های مهمی را در جهت افزایش تمدن، برداشته است. او نیز توانست سلسله هخامنشی را پس از فتح نواحی همچون هگمتانه، بابل و سارد بوجود آورد. طول دوره ی حکومت وی ۲۹ سال بود.

 

پایتخت هخامنشیان

یک شهر را نمی‌توان به عنوان پایتخت و مرکز حکومت هخامنشیان معرفی کرد زیرا هخامنشیان در طی حکومت خود ۶ پایتخت داشته اند. این شهرها شامل انشان ، هگمتانه ، بابل ، شوش ، پاسارگاد و تخت جمشید می‌باشد. پاسارگاد نخستین پایتخت هخامنشیان بود که کوروش سرسلسله هخامنشیان آن را تاسیس و به شهری آباد و معتبر تبدیل کرد؛ اما پس از مرگ کوروش و مشکلاتی که در امر حکومتی به‌وجود آمد، از اهمیت این شهر کاسته شد؛ تا اینکه داریوش اول به پادشاهی رسید. داریوش اول ابتدا به گسترش پاسارگاد پرداخت و پس از مدتی اقامتگاه اختصاصی خود را به انشان منتقل کرد و در همان جا تخت جمشید را بنا نهاد.

 

کمبوجیه دوم، دومین پادشاه هخامنشی

فرزند بزرگ کوروش به نام کمبوجیه دوم، به عنوان دومین پادشاه دوره هخامنشیان محسوب میشد که بر تخت سلطنت نشست. این پادشاه در زمان سلطنتش مصر را فتح کرد که از مهم ترین رخدادهای دوره فرمانروایی اش به شمار می رفت. وی با تلاش فراوان به مصر، لشکرکشی کرد و پس از درگیری با سپاه مصر، اقدام به محاصره ی سپاه پسامتیخ سوم کرد.

 

اولین پادشاه هخامنشیان,علت سقوط هخامنشیان چه بود,مذهب هخامنشیان

شاهنشاهی هخامنشی اولین امپراتوری تاریخ جهان نام گرفته است

 

کمبوجیه دوم توانست سراسر مصر را در ژوئن سال ۵۲۵ قبل از میلاد، تسخیر کند. پس از این که او مصر را فتح کرد؛ تصمیم فتح لیبی و کارتاژ را گرفت. به این ترتیب کمبوجیه دوم، ۵۰ هزار تن را به آمون فرستاد تا آمون را تصرف کنند ولی سپاهش در بیابان واحه گم شدند. زمان مرگ این پادشاه به سال ۵۲۲ قبل از میلاد بعد از ماه ژئیه برمیگردد.

 

تشکیلات و ارکان هخامنشیان

پادشاهان هخامنشی، عادات و مذاهب ملل را در اداره کردن ممالک وسیعشان محترم شمردند. تشکیلات خصوصی موجب بر هم زنی آن ها نشد و حتی روسای محل را در اکثر نقاط، از میان بومیان انتخاب می کردند و بیگانه بر آنان تسلط نداشت. این اقوام تا زمانیکه مالیاتشان را پرداخت میکردند، هیچ احدی حق نداشت که مزاحم آنان شود. این ممالک وسیع به بیست و چهار تا سی ساتراپی، تقسیم شده بود و هر ساتراپی، یک حکمفرما موسوم به ساتراپ داشت و یک دبیر که به نظاره گری بر کارهای ساتراپ می پرداخت، یک حکمران موسوم به ” ارگ پت ”در قلعه ی هر شهر یافت می شد.

 

فرمانده لشگر ساتراپ و دبیر با انجام وظایف خود به صورت مستقل، در ارتباط با دربار بودند. چاپارهائی که اراضی وسیع را طی می کردند؛ احکام شاهنشاه را به مقامات مربوط می رساندند. در هر سال، عده ای از مامورین موسوم به چشم و گوش شاه به بازرسی مناطق دور دست می پرداختند و به دربار خود، نتیجه تحقیقاتشان را اطلاع می دادند.

 

مذهب هخامنشیان

اهورا مزدا از نظر پادشاهان هخامنشی به عنوان خالق زمین و آسمان محسوب میشد و آن ها میگفتند که یکی از تأییدات اهورا مزدا، اقتدار و سلطنتش می باشد. با توجه به اینکه امکان دیدن اهورا مزدا وجود نداشت؛ او را در مقابل آتش می پرستیدند که آتش، نماد قدرت و شکوه بود. نام مهر و ناهید در اکثر کتیبه های برخی از پادشاهان برای نخستین بار برده شده است. با این که ایرانیان قدیم، عقیده ی خاصی به مهر داشتند و برایشان مقدس بود ولی از اواخر قرن پنجم قبل از میلاد، پادشاهان هخامنشی به این رب النوع، اعتقاد داشتند و پادشاهان این سلسله از زمان اردشیر دوم، مهر را مقدس دانسته اند و در موقع سوگند وی را شاهد گرفته اند یا از او در جنگ، یاری خواسته اند. ملت ایران، آب و آتش و باد و خاک را در آن زمان مقدس می دانستند.

 

به قبیله ای از مادها که صرفا مراسم مذهبی اجرا میکردند و باید حتماً برای اجرای مراسم خواندن سرودهای مذهبی، حاضر میشدند؛ مغان میگویند. مراسم پارسیان، از این نظر با مراسم مغان، تفاوت داشت که پارس ها پس از موم اندوده کردن اجساد خود، آن ها را خاک میکردند ولی دفن اموات از نظر مغان، جایز نبود، آن ها بر این باور بودند که خاک مقدس است و نباید در آن، لاشه دفن کرد.

 

علت سقوط هخامنشیان چه بود,مذهب هخامنشیان,پایتخت هخامنشیان

اوج قدرت سیاسی هخامنشیان در دوره داریوش هخامنشی بود

 

معماری هخامنشی

معماری هخامنشی، دربرگیرنده ی شهرهای بزرگ، معابد، کاخ ها و مقبره هایی مانند آرامگاه کوروش بزرگ می باشد. از ویژگی های اصلی این معماری می توان بوجود عناصری از معماری مادی، آشوری، یونانی و ایلامی در آن اشاره کرد اما در این بناها هویت منحصر به فرد هخامنشی خود را حفظ کرده است.

 

در سراسر خاورمیانه، قفقاز و ترکیه، شبه جزیره عربستان و مصر و ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان، هند و پاکستان، بناهای هخامنشی در تمام گستره فرمانروایی آنها ، هم چنان برجای مانده است. این معماری، علاوه بر ترکیبی از سبک ها، از ترکیب سبک های منحصربه فرد ایرانی بوجود آمده است.

 

هخامنشیان,خط هخامنشیان,معماری هخامنشی

سلسله هخامنشی از سال ۵۵۰ پیش از میلاد تبدیل به شاهنشاهی شد

 

اماکن شاخص هخامنشی، شامل تخت جمشید، نقش رستم، محوطه پاسارگاد، کاخ آپادانای شوش و ارگ بم می باشد.

 

خط و زبان هخامنشیان

کتیبه های سلاطین هخامنشی به سه زبان پارسی باستانی، زبان انزانی یا شوشی و زبان بابلی میباشد در حالی که برخی دیگر، صرفا به پارسی باستانی است که درباریان و خانواده سلطنتی به این زبان حرف میزنند. با استفاده از حروف میخی، کلیه ی این زبان ها را می نوشتند. اساس این حروف برطبق گفته ها از خط بابلی اقتباس شده آنرا ساده و مختصر کرده اند. به جای خط بابلی که دارای صدها علامت و اشکال بوده است، خط میخی فارسی، صرفا دارای۳۶ علامت و چند شکل معین بوده است. کتیبه معروف بیستون از مهمترین کتیبه ایام هخامنشی به شمار میرود که داریوش بزرگ در آن اقدامات خود را به سه زبان، شرح داده است.

 

سقوط هخامنشیان

سلسله هخامنشیان در زمان داریوش سوم با حمله اسکندر مقدونی در هم کوبیده شد. اسکندر که ۲۲ سال داشت؛ رویایش پادشاهی بر امپراطوری ایران بود. اسکندر در سال ۳۳۴ قبل از میلاد، از داردانل با کشتی عبور کرد و اروپا را پشت سر گذاشت. اسکندر در آن زمان ، مصر را تصرف کرد. داریوش سوم که منابع بیکران و قدرت زیادی داشت و ثروت زیادی در خزائنش بود؛ نتوانست از هیچکدام از آنان استفاده کند و به این ترتیب اسکندر، تمام مصر را در اختیار خود گرفت.

 

با وجود درخواست صلح داریوش، اسکندر آنرا نپذیرفت و وارد پرسپولیس شد و به خاطر مستی زیادش برطبق گفته های تاریخ شناسان، پایتخت ایران را در سال ۳۳۰قبل از میلاد به آتش کشید و پس از گذشت مدتی از این کارش پشیمان شد. داریوش، هیچ فرزند پسری نداشت؛ به همین خاطر، اسکندر با فرصت طلبی در چنین شرایطی، خود را پادشاه جدید ایران نامید. سپس با انتخاب دختر پادشاه به عنوان همسرش بر تخت سلطنت ایران نشست و بعدها سلسله ی یونانی به نام سلوکیان را بر ایران تحمیل کرد.

 

کتیبه های تخت جمشید به زبانهای آرامی، ایلامی و فرس باستان، بیانگر اینست که ایرانیان، آگاه به فن ترجمه بوده اند. دایره ای بر روی زمین در کاخ مرکزی تخت جمشید دیده می شود که موقعیت این دایره در زیر سوراخ سقف می باشد. خورشید به صورت عمودی در موقع تحویل سال در نوروز و اولین روز پائیز، از این روزنه به درون می تابید که بیانگر آشنایی ایرانیان با علم نجوم، بوده است.

 

هخامنشیان,علت سقوط هخامنشیان,معماری هخامنشی

هخامنشیان یکی از سلسله‌های باستانی ایران پیش از اسلام و از دودمان پارس‌ها بودند

link source: https://www.sarpoosh.com/culture-thought/history-civilization/achaemenid-32.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

یکپارچه سازی یا سیستم سازی کسب و کار

سیستم سازی کسب و کار

سیستم سازی کسب و کار چیست؟

دنیای کسب و کار دنیایی است که پیچیدگی های خاص خود را دارد و هر روز هم به این پیچیدگی ها اضافه می شود. وقتی بدون هیچ آموزشی کسب و کاری را شروع می کنید، انتظاری برای موفقیت نباید داشته باشید.

زمانی که یک کسب و کار شکست می خورد یا رشد نمی کند تنها به دلیل عدم سرمایه گذاری روی سیستم سازی آن کار است. شاید گاهی تصور کنید که سیستم سازی به خوبی در حال اجرا است و همه چیز هم منظم است. اما وقتی به درستی به سیستم خود نگاه می کنید، متوجه نا کارآمدی سیستم خود می شوید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما یک سیستم سازی کسب و کار درست و اصولی را یاد بدهیم.

سیستم سازی چیست؟

سیستم یک مجموعه از فرآیندهای هماهنگ است که نیازی به مداخله انسان ندارد و بدون آن به خوبی اجرا می شود و خیلی راحت در دسترس همه قرار می گیرد.

وقتی می گوییم یک کسب و کار سیستم سازی شده است یعنی کارهایی صورت می گیرد که کسب و کار به صورت خودکار و بدون نظارت و دخالت مدیر اتفاق می‌افتد و کار هم به خوبی و درستی پیش می رود.

شاید کلمه سیستم سازی کسب و کار در ابتدا برای شما هیجان انگیز نباشد و توجهی به آن نکنید. اما اگر شما یک فرد خلاق و حرفه ای باشید این موضوع سیستمی شدن کارهای سازمانتان و تکرار همیشگی آنها بدون دخالت شما قطعا وسوسه تان خواهد کرد.

سیستم سازی چیست؟

فواید سیستم سازی کردن کسب و کار

  • ایجاد یک فرآیند کاری منظم برای مدیریت کردن کاری که چندین بار آن را انجام می دهید.
  • با این روش ساده ترین راه را برای انجام فرآیند پیدا خواهید کرد.
  • فرآیند های سازمانی را بهینه سازی می کنید.

کدام کسب و کارها به سیستم سازی نیاز دارند؟

برای این که بگوییم شما به سیستم سازی کسب و کار نیاز دارید یا خیر باید به چند سوال ساده پاسخ دهید:

  • آیا کارمندان شما هر روز مشغول یک کار تکراری خسته کننده دارند که بهره وری آنها پایین می آید؟
  • آیا هر روز یک کاری بر زمین می ماند و فراموش می کنید که آن را انجام دهید؟
  • آیا زمانی که یکی از کارمندان مرخصی می گیرند روند فرایند سازمان بهم می خورد؟
  • آیا تکرار کار به خاطر خطا و اشتباه زیاد اتفاق می افتد؟
  • آیا شما همیشه به عنوان کارفرما درگیر هستید و تمام وقت شما صرف حل کردن مشکلات کارهای دیگران است؟
  • آیا در سازمان شما آموزشی برای پرسنل در نظر نگرفته اید؟

اگر جواب شما به این سوالات بله هست، باید بگوییم شما نیاز به سیستم سازی کسب و کار دارید.

 

 

چرا باید سیستم سازی را آموزش ببینیم؟

تعداد زیادی از مدیران بیشتر از ۸ ساعت در روز کار می کنند و همیشه استرس و اضطراب دارند که کار را خودشان رسیدگی و بررسی کنند. نکته جالب ماجرا این جاست که این مدیران از خودشان به اندازه کافی راضی هستند و تصورشان بر این است که هرچه بیشتر کار کنند، برایشان خیلی بهتر است.

اما باید به شما بگوییم که این کار اشتباه است؛ چرا که راز موفقیت در بیشتر کار کردن کار آفرینان نیست. کسانی که با سیستم سازی کسب و کار آشنا هستند، به سازمان و کارشان به عنوان یک سیستمی می نگرند تا بتوانند با ایجاد تغییرات حساب شده به خوبی رشد کنند.

شما به عنوان یک مدیر یا کار آفرین باید سیستم سازی را به روشی اصولی و درست آموزش ببینید و آن را به درستی در کار خود پیاده کنید.

مزایا سیستم سازی و شفاف سازی فرآیند ها

مزایا سیستم سازی و شفاف سازی فرآیند ها

در ادامه به مزایای سیستم سازی اشاره خواهیم کرد.

کاهش هزینه ها

خودکار کردن بسیاری از کارهای روزمره باعث می شود شما وقت آزاد بیشتری برای صرف کارهای مهم خود داشته باشید. شما می توانید انرژی خود را در فعالیت هایی متمرکز کنید که به شما امکان شد ردر کسب و کار را بدهد هزینه ها کاهش و درآمد شما افزایش یابد

سیستم سازی با افزایش کارایی

شما با سیستم سازی کسب و کار می توانید وقت خود را برای ثبت فرآیندهای جدید و مستند سازی دوباره فرآیندهای موجود اختصاص دهید تا فرصتی برای کارآمدتر کردن کارهای روزانه فراهم کنید. در این صورت وقت و انرژی شما هم بی دلیل تلف نمی شود.

بهبود کارایی

اگر کسب و کار شما سیستم سازی شود دیگر این مشکل را نخواهید داشت که برخی از کارمندان شما باری به هر جهت کار کنند. برعکس هر کدام از آنها می دانند که وظیفه اختصاصی شان و همان را در پیش می گیرند.

این موضوع باعث می شود در شغل خودتان کارایی بیشتری داشته باشید و عملکرد شما رو بهبودی برود.

بهبود ارتباطات

سیستم سازی باعث می شود که شما رویه هایی را به صورت واضح بنویسید. این موضوع برای ارتباطات داخلی و خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چراکه بحث های کمتری درباره چگونگی کارها با یک دیگر خواهید داشت.

فراهم شدن رشد بیشتر، اندازه گیری میزان پیشرفت راحت تر،افزایش نظم در واحد مالی و آزاد شدن وقت مدیران از دیگر مزایای سیستم سازی است.

چگونه کسب و کار خود را سیستم سازی کنید

چگونه کسب و کار خود را سیستم سازی کنید

شما باید سه جز اصلی کسب و کار خودتان یعنی افراد، اسناد و ابزار را سیستمی کنید.

این سه جز اصلی به شرح زیر می باشند:

سیستم سازی افراد

  • درست استخدام کنید:

در سیستم سازی کسب و کار، یک سیستم درست و اصولی باید به اندازه کافی وقت و انرژی برای استخدام افراد صحیح و مناسب با کار خود قرار دهد.

  • اصولی آموزش دهید:

اگر شخص مناسبی برای کسب و کار خود پیدا نکردید، باید ببینید چه کسی با کمک و آموزش اصولی می تواند آن کار را انجام دهد. با این کار بخش آموزش سازمان شما سیستمی و پربازده می شود.

  • کارها را واگذار کنید:

مدیران باید تا جایی که امکان دارد کارها را به کارمندان واگذار کنند. شما نباید توانایی های خود را دست کم بگیرید . مطمئن باشید افرادی در سازمان شما وجود دارند که می توانند کارها را به بهتر از شما انجام دهند.

  • در صورت نیاز کارمندان را اخراج کنید:

برای سیستم سازی کسب و کار گاهی لازم است جایگاه کارمندان را تغییر دهید و شاید هم مجبور شوید برخی از آنها را اخراج کنید.و از خطرات کارآفرینی نترسید

 

سیستم سازی ابزار و تجهیزات سازمان

سیستم سازی ابزار و تجهیزات سازمان

یک بخش بسیار مهم در سیستم کسب و کار شما ابزارها و تجهیزات هستند مانند کامپیوتر، تلفن، سامانه پیامکی، نرم افزار ها، وبسایت و … . تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی وجود دارند که می توانند کارهای تکراری روزمره را انجام دهند.

برای سیستم سازی در بخش تجهیزات باید ببینید در  کدامیک از بخش های کسب و کارتان، نبودن تجهیزات کار را برای شما و کارمندانتان سخت و طولانی تر می کند.

ابزارهای زیادی برای اینکار وجود دارند که ما چند نمونه از مهم ترین آنها را برای می گوییم:

  • استفاده کردن از سیستم تلفنی VOIP
  • استفاده کردن از سرویس پیامک هوشمند برای پاسخگویی خودکار به تماس ها و ایمیل ها
  • استفاده از ابزار ترلو Trello برای پیگیری کردن کارهای واگذار شده به کارمندان
  • ابزارهای کارآمدی که در گوگل هستند مانند گوگل شیت، تقویم، گوگل و فرم های گوگل

 

سیستم سازی اسناد و دستور العمل ها

در سیستم سازی کسب و کار باید فعالیت ها و فرآیند های شما یک دستور العمل خاص داشته باشد. به عنوان مثال در مرحله ارتباطات با مشتری شما باید یک دفترچه برای خود تهیه کنید تا اطلاعاتی مانند طرز صحبت کردن با مشتری، چگونه پاسخ دادن به اعتراضات مشتری، نحوه پرداخت و … در آن به ثبت برسانید.

مزیت این کار این است که شما می توانید به طور مداوم این اطلاعات را بهبود ببخشید. در این صورت پس از مدت کوتاهی شما راهنمای ارزشمند و مکتوب خواهید داشت که به تمام بخش های کسب و کارتان کمک خواهد کرد تا به درستی کار کنند.

سیستم سازی کسب و کار کمک به پیشرفت رو به بالاli

 

link source:https://rastin.ac/mag/business-skills/business-management

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

آشنایی فنی با پکیج برقی!

 

سیستم گرمایشی پکیج نزدیک به 10 سال است که در ایران تولید و مورد استفاده قرار میگیرد. این سیستم گرمایشی به دلیل اینکه هم آبگرم مصرفی را گرم میکند و هم محیط را به عنوان یک سیستم گرمایشی منحصر بفرد شناخته میشود.

برای راه اندازی و استفاده از پکیج نیاز به سوخت گاز ، گازوئیل میباشد که به اینگونه از پکیج ها ، پکیج گازی میگویند. به نظر شما در محیط هایی که سوخت فسیلی مانند گاز و گازوئیل وجود ندارد آیا میتوان از پکیج استفاده کرد؟

پکیج برقی جز آن دسته از محصولاتی میباشد که میتواند در محیط هایی که دسترسی به سوخت فسیلی وجود ندارد از آن استفاده کرد. پکیج برقی جز محصولاتی کاملا مدرن میباشد که امروزه در بیشتر ویلا ها ، کانکس های نگهبانی ، باغ ها مورد استفاده قرار میگیرد.

این سیستم گرمایشی برای تامین آبگرم مصرفی از برق تک فاز و سه فاز بر اساس ظرفیت خود استفاده میکند و هیچ نیازی به سوخت گاز و ... ندارد.در ادامه انواع پکیج برقی را برایتان تشریح میکنیم

انواع پکیج برقی از لحاظ ساختاری

  • پکیج برقی دیواری
  • پکیج برقی زمینی

ویژگی های منحصربفرد پکیج برقی

  • · عدم تولید گازهای سمی
  • · مصرف بهینه برق
  • · بدون نیاز به دودکش
  • · راندمان بالای 97%
  • · نصب و راه اندازی آسان
  • · مجهز به ترموستات دیجیتالی

link source:yun.ir/8ptmn4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

راه های جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی زناشویی

Ways to prevent others from interfering in married life

دخالت در زندگی زن و شوهر بسیار اسیب زننده می تواند باشد وقتی که با اگاهی و دانش همراه نیست. روش های جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی زناشویی چیست؟ یکی از رایج‌ترین معضلات در زندگی برخی از زوجین، دخالت دیگران و خانواده‌های زوجین، مخصوصاً در زندگی خانواده‌های نوپا یا همان تازه عروس‌ها وتازه دامادها است. از آن‌جایی که خانواده اولین و موثرترین نهادی است که پسر و دختر در آن رشد کرده و برخی از والدین دخالت خود را در زندگی فرزندانشان حتی بعد از ازدواج آن‌ها مجاز می‌شمارند. البته شرایط فرهنگی و اجتماعی حاکم در جامعه و خانواده نیز تاثیر زیادی در آن دارد.

دخالت در زندگی زن و شوهر و روش جلوگیری از آن

بعضی اوقات دخالت‌های نابجا و اشتباه والدین می‌تواند مشکلات زندگی زوجین را بیشتر کرده و آن‌ها را به مرز جدایی برساند. البته برخی مواقع نیز طرز برخورد زوجین با دخالت خانواده‌های یکدیگر می‌تواند به فروپاشی رابطه آن‌ها منتهی شود.

برای مثال با برخورد نامناسب و جواب دادن به این دخالت‌ها ممکن است احترام ما بین یکدیگر را از بین ببرید. ولی با انتخاب راه‌هایی صحیح خواهید توانست با این مشکل بهتر برخورد کنید. شاید یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از دخالت والدین در زندگی زوجین تقویت مرزهای خانواده‌شان باشد. در ادامه به نکاتی برای چگونگی جلوگیری کردن از دخالت دیگران در زندگی زناشویی شما را بیان می‌کنیم.

 

مرزهای خود را تقویت کنید.

قبل از هر کاری مرزهای خانواده خود را محکم کنید. باید از خودتان شروع کنید. یکی از مهمترین رفتارهایی که مرزهای خانواده شما را برای دخالت دیگران باز می‌کند. گفتن مسائل خانواده خود به دیگران است. این مسائل می‌‌تواند در مورد مسائل مالی شما، برنامه‌ریزی‌های شما برای آینده، رفتارهای زن یا شوهر، حتی مسائل عاطفی و جنسی شما باشد. شاید شما به ظاهر فقط قصد درد دل کردن داشته باشید. اما این کار شاید به دیگران اجازه دهد تا در زندگی شما دخالت کرده و حتی عواقب بدتری نیز برای شما و رابطه‌تان داشته باشد. 

شاید دیده باشید برخی مواقع در صحبت‌های دوستانه و خودمانی، افراد از روابط خود با همسر و مواردی تعریف می‌کنند که آرام آرام مقایسه زندگی و همسرانشان در ذهن آغاز می‌شود. این می‌تواند کم کم به دخالت در زندگی یک زن و شوهر بیانجامد و در روابط با همسر تاثیر منفی زیادی داشته باشد.

 رفتار صمیمی و رسمی داشته باشید.

روش های جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی زناشویی

یکی از مهارت‌هایی و مهمی که باید قبل از ازدواج و یا در دوران نامزدی بدست بیاورید چگونگی رفتار با خانواده همسر است. این را بدانید هر چقدر هم که دختر یا پسر با والدین همسرشان صمیمی باشند، در نهایت پدر و مادر طرف مقابل هستند و اگر مشکلی به وجود بیاید ممکن است حق را به فرزند خود بدهند. بهترین نوع رفتار پسر و دختر با خانواده همسر حفظ احترام، رعایت فاصله‌ها و خودداری از صمیمیت بیش از اندازه است که این نوع رفتار در ابتدای زندگی زناشویی به خصوص ۲ سال اول بسیار اهمیت دارد.

از خودتان شروع کنید.

شاید شما هم تجربه کرده‌ باشید، به صورت ناخواسته خود ما در زندگی اطرافیان دخالت می‌کنیم. برای مثال در مورد چیدمان خانه، برنامه زندگی‌شان و یا دیگر موضوعات نظر داده و خود متوجه نمی‌شویم که ممکن است در زندگی آن‌ها دخالت کرده باشیم، بهتر است قبل از اظهار نظر کردن در مورد زندگی دیگران اول فکر کرده که  آیا خودمان دوست داریم در مورد موضعات مختلف در زندگیمان نظر بدهند.

منصفانه قضاوت کنید.

روش های جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی زناشویی

شما باید درک کنید که خانواده همسر شما همانند خودتان در کنار ویژگی‌هایی مثبت، نقاط ضعف‌هایی نیز دارند، ویژگی‌های مثبت آن‌ها را به خود یادآوری کنید و قضاوت نادرستی در مورد آن‌ها نداشته باشید تا بتوانید با رفتار آن‌ها کنار آمده و چگونگی برخورد با آن را بهتر مدیریت کنید.

برخی اوقات باید چشمهایتان را بشویید و به گونه‌ای دیگر به قضیه نگاه کنید، برای مثال مادر همسر شما می‌گوید: کمتر پولتان را خرج کنید چرا هر روز به رستوران می‌روید؟! شما می‌گویید: او نمی‌خواهد من با همسرم شاد باشم؟چرا شما بدترین برداشت را می‌کنید، اگر شما خود را جای او بگذارید آیا دوست ندارید فرزندتان خانه بخرد، پس‌انداز کند و …، به این نکته هم توجه کنید که او از روی دلسوزی برای شما این حرف را می‌زند.

حریم خصوصیتان را درک کنید

تمرین کنید که مراقب دادن اطلاعات خصوصی خود به دیگران باشید، تفاوتی بین خانواده خود و خانواده همسرتان وجود ندارد، در محیطی صمیمانه با همسر خود شروع به صحبت کنید و در مورد حریم خصوصی زندگی‌تان با او به توافق برسید، باهم بررسی کنید آیا بیان کردن اختلافات گذشته به شما برای حل آن‌ها چقدر به شما کمک کرده است؟ و یا علنی کردن مسائل زندگیتان چقدر موجب بدتر شدن و یا بهتر شدن وضع زندگی شما داشته است؟ شما باید به این نتیجه برسید که اختلافات شما سرانجام حل خواهد شد، اما با توضیح و جار زدن مشکلات خود به والدین‌تان، نه تنها اتفاق خوبی برای شما نخواهد افتاد بلکه خاطره‌‌ای بد در ذهن آن‌ها حک کرده‌اید.

 

حواستان به صحبت‌ های خودتان باشد

بسیاری از افراد این‌گونه هستند، زمانی که حرفی برای گفتن ندارند شروع به صحبت از هر جایی می‌کنند و حتی در این بین ممکن است برنامه‌های آینده خود را مطرح کنند و فرد مقابل   ممکن است این‌گونه درک کند که شما قصد مشورت گرفتن از او دارید و  به این ترتیب آن فرد به این قضیه ورود پیدا می‌کند.

تفاوت نصیحت و دخالت را درک کنید

 

شاید بهتر باشد تفاوت پند و نصیحت با دخالت را بهتر متوجه شویم، زمانی که روابط محترمانه بین زوجین و خانواده‌ی آن‌ها برقرار باشد و مرزهای آن رعایت شود می‌توان مانع از دخالت دیگران در رابطه شد، زوجین صحبت‌ها و تلاش‌های خانواده را در صورتی که این مرزها و احترام  رعایت شود به عنوان پند و نصیحت خواهند دید تا دخالت. البته باید مراقب بود، زمانی که زوجین از سال‌های ابتدایی زندگی مشترک می‌خواهند با والدین همسرشان صمیمی ‌شوند، در هر کاری مشورت گرفته و میزان معاشرتشان بیش از حد متعادل شود، کم کم ممکن است خود زوجین این اجازه را بدهند که رابطه از حالت احترام خارج شود، زیرا صمیمیت زیاد می‌تواند در روابطه درگیری و تنش ایجاد کند.

اعتماد به نفس و  خودباوری خود را بالا ببرید.

روش های جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی زناشویی

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود زوجین مسائل زندگی خصوصی خود را به والدین خود انتقال دهند. ضعف در اعتماد به نفس و وابستگی زیاد به پدر و مادرشان است. زمانی که فکر می‌کنند نمی‌توانند بدون مشورت و راهنمایی از والدین تصمیمات مفیدی بگیرند. همین امر موجب دخالت دادن والدین در مسائل زندگی زوجین می‌شود. بنابراین سعی کنید برای حل مشکل، همسر خود را تشویق کنید با مشورت شما و یا مستقل تصمیم‌گیری کند. برای تقویت عزت نفس همسرتان تلاش کنید، نظرات و عقایدش را معتبر بشمارید و انتخاب‌های مستقل او را تشویق کنید.

از طرف دیگر اگر همسر شما به والدین خود وابسته است. احتمالا آن‌ها را به عنوان یاری دهنده برای حل مشکلات و اختلافات زناشویی خود می‌شناسد. اگر همسر شما گزارش امور زندگی، مشکلات، قهر و آشتی‌ها و … را به گوش پدر یا مادر خود می‌رساند. حتما باید او را از عواقب این رفتار آگاه کنید. از ادامه آن جلوگیری کنید تا زمینه دخالت دیگران را در زندگی خود فراهم نکنید.

علت های فردی دخالت والدین (مربوط به قبل از ازدواج)

برخی اوقات افراد قبل از رسیدن به استقلال عاطفی و استقلال مالی و… به ازدواج روی آورده و در نتیجه آثار و پیامدهای آن در زندگی مشترک با انتقال دادن مسائل، مشکلات و اسرار زندگی به دیگران بروز می‌کند. به همین دلیل فرد باید تا زمان رسیدن به  استقلال و احساس توانایی برای جدایی عاطفی از پدر و مادر برای ازدواج صبر کند. در حقیقت برخی افراد در دوره‌ی وابستگی خود می‌مانند و به استقلال وارد نمی‌شوند.

یکی دیگر از علت‌های این مشکلات وابستگی متقابل بین مادر و فرزند است، به گونه‌ای که مادر به شدت به دختر خود وابسته است و نمی‌تواند جدایی عاطفی از فرزند خود را قبول کرده و او را رها کند. بنابراین همیشه برای او نگران است و با ارتباط و کنجکاوی بیش از حد سعی می‌کند وابستگی خود را حفظ کند.

منبع :همکده

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی