۵ مطلب در اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده است

۵ نژاد برتر و محبوب سگ

 

سگ‌ها را با عنوان حیوانات وفادار می‌شناسند. آن‌ها جزو حیوانات اهلی محسوب می‌شوند. سگ‌ها از زمان‌های قدیم، نقش‌ مهمی در زندگی انسان ایفا کرده اند. روستاییان از سگ‌ به عنوان محافظ گله استفاده می‌کردند. امروزه انواع نژاد سگ در سرتاسر کره‌زمین وجود دارد.
با گسترش شهرنشینی، نگهداری از این حیوانات کاربرد متفاوتی پیدا کرد؛ به جای استفاده از سگ در مزرعه، آن را به عنوان یک حیوان خانگی در منازل نگه می‌دارند. سگ یک حیوان بامزه، وفادار و تربیت‌پذیر است. افرادی که به پرورش و نگهداری حیوانات علاقه‌مندند، در اولین گزینه خود سگ‌ها را قرار می‌دهند؛ اما در این بین ممکن است اطلاعات کاملی درباره بهترین نژاد سگ نداشته باشند. هدف ما در این مقاله معرفی ۵ سگ برتر جهان است.

سگ‌های معروف در جهان

نژاد سگ‌ها مانند هر حیوان دیگری گوناگون و متنوع است. تقسیم‌بندی و معیارهایی که برای بهترین سگ وجود دارند، بر اساس ژن و پیشینهٔ آن هستند. معروف‌ترین‌ها معمولاً جزو بهترین‌ها هستند؛ افراد علاقه‌ دارند تا در اطلاعات خود برترین چیزها را قرار دهند. آن چه در ادامه می‌خوانید ۵ نژاد برتر و محبوب سگ در جهان است.

لابرادور رتریور

لابرادور رتریور یکی از برترین نژادهای سگ در جهان است. قد این سگ‌ها ۵۳ الی ۶۳ سانتی‌متر است. آن‌ها در قسمت سر، دارای جمجمه و بینی پهن هستند. لابرادورها دم بسیار قوی‌ای دارند. این سگ‌ها بسیار مهربان اند و دوستانه رفتار می‌کنند؛ از این رو برای نگهبانی مناسب نیستند. آن‌ها با کودکان و سگ‌های دیگر رفتار خوبی دارند.
در گذشته به ماهیگیران کمک بسیاری می‌کردند. امروزه در عملیات جست‌وجو و نجات، به عنوان سگ‌های کمکی برای معلولان و در شکار از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب این سگ‌ها علاقه فراوان به آب است. خانواده‌هایی که به نگهداری از سگ علاقه دارند، می‌توانند این نژاد را انتخاب کنند.

انواع نژاد سگ – لابرادور رتریور

 

ژرمن شپرد

یکی دیگر از انواع نژاد سگ، ژرمن شپرد است. آن‌ها جزو سگ‌های فعال هستند؛ زیرا همیشه علاقه دارند تا کاری را انجام دهند. ژرمن شپردها باهوش و آموزش‌پذیرند و می‌توان آن‌ها را به راحتی آموزش داد. در صورتی که این سگ‌ها در طول روز فعالیتی انجام ندهند، بد اخلاق می‌شوند.
ویژگی‌های ظاهری ژرمن شپرد شامل گوش‌های نسبتاً بزرگ و صاف، سر پهن، دم پرپشت و پوزه تیز است. این سگ‌ها نسبت به غریبه‌ها بدبین هستند و سگ‌های مناسبی برای نگهبانی محسوب می‌شوند.
بهتر است ژرمن شپردها از سنین کم در محیط خانواده رشد کنند؛ این امر باعث اجتماعی شدن سگ‌ها و عدم پرخاشگری آن‌ها در مواجهه با افراد غریبه می‌شود

 

ژرمن شپرد

 

بولداگ

منشأ بولداگ‌ها انگلستان است و چهره بسیار بامزه‌ای دارند. این سگ‌ها بسیار تنبل هستند و علاقه‌ای به فعالیت و تحرک ندارند. بولداگ‌ها بسیار مهربان اند و کودکان را دوست دارند. آن‌ها می‌توانند با زندگی آپارتمانی سازگار شوند. از آن‌ جایی که بولداگ‌ها استعداد چاقی دارند، باید توجه زیادی به فعالیت روزانه آن‌ها شود.
بولداگ‌ها دارای جثه متوسط و بدن ضخیم هستند. صورت آن‌ها به خصوص قسمت پیشانی، دارای چین و چروک‌ است. این سگ‌ها چشمان گرد و درشت، دم کوتاه و گوش‌های کوچک و خم دارند.

 

بولداگ

پودل

پودل‌ها سگ‌های باهوشی هستند. آن‌ها جزو سگ‌های پشمالو محسوب می‌شوند. در قدیم پودل‌ها را برای شکار پرندگان آبزی پرورش می‌دادند. پودل‌ها سایزهای مختلفی دارند که قدیمی‌ترین آن‌ها، پودل استاندارد است. آن‌ها بسیار مردم دوست هستند و به بازی علاقه دارند.

 

پودل

 

جمع‌بندی

سگ‌ها موجودات مهربان و دوست‌داشتنی‌ای هستند. اگر به داشتن حیوان خانگی فکر می‌کنید، سگ‌ها گزینه خوبی برای شما هستند. سگ‌ها نژادهای مختلفی دارند که در این مطلب به ۵ نمونه از محبوب‌ترین آن‌ها پرداختیم. از سگ‌ها باید مانند یک کودک مراقبت کرد و کوچک‌ترین نیاز آن‌ها را مورد توجه قرار داد.

منبع :آی خونه دار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

عجیب ترین فستیوال های هند

فستیوال های هند هر کدامشان به نوعی عقاید و باورهای مردم هند را نشان می دهند. هند کشوری است که همیشه عجیب و غریب ترین جشنواره های دنیا در آن برگزار می شود.

عجیب ترین فستیوال های هند را می شناسید؟

فستیوال ها و جشنواره ها بازتاب دهنده فرهنگ، عقاید و سنت های یک ملت هستند. فستیوال های هند نیز به همین صورت و به همین دلیل برگزار می شوند و هر کدامشان به نوعی عقاید و باورهای مردم هند را نشان می دهند. هند کشوری است که همیشه عجیب و غریب ترین جشنواره های دنیا در آن برگزار می شود. جشنواره هایی که هم جالب هستند و هم باعث تعجب و حیرت مردم دیگر کشورهای جهان می شوند. ما امروز می خواهیم چند تا از عجیب ترین فستیوال های هند را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با کشور عجیب و شگفت انگیز هند و سنت های متفاوت مردمانش آشنا شوید.

فستیوال ناگ پانچامی هند

فستیوال ناگ پانچامی جشنواره ای است که در آن مارها مورد ستایش و پرستش قرار گرفته میشوند! ماجرا از این قرار است که بعضی از قومیت های هند مارها را در ارتباط با لرد براهما در ارتباط می دانند و به همین دلیل آن ها را مقدس می دانند. در روز برگزاری فستیوال ناگ پانچامی مردم هند ترکیب شیر و زردچوبه را روی مارها می ریزند و به آن ها به چشم موجودات مقدس نگاه می کنند.

در واقع مردم هند فکر می کنند که با این کار خوبی و خوشی به زندگی خودشان و خانواده شان روانه می شود و اوضاع بر وفق مرادشان می شود.

فستیوال لاتمار هولی هند

فستیوال هولی نه تنها یکی از عجیب ترین فستیوال های هند است. این جشنواره که در منطقه اوتارا در اوتار پرادش هند برگزار می شود، به شکل بسیار خاصی برگزار می شود. در روز فستیوال لاتمار هولی زنان و مردان دهکده در یک معبد دور هم جمع می شوند و زنان پودرهای رنگارنگ را روی مردان می پاشند و بعد شروع به خواندن شعرهای محلی و رقصیدن می کنند.

در روز بعد برعکس این اتفاق می افتد و این بار مردان روی زنان پودرهای رنگارنگ می پاشند. بعد از این اتفاق، زنان شروع به زدن مردان با چوب می کنند و با خنده و تفریح روز خود را به پایان می رسانند. لازم به ذکر است که این جشنواره جنبه تفریح دارد و هیچ جدیتی در آن وجود ندارد.

فستیوال هند

فستیوال بهاگوریا هند

فستیوال بهاگوریا شبیه به یک فستیوال ازدواج است. این فستیوال جالب و منحصر به فرد که در استان مادیا پرادش هند برگزار می شود، به این دلیل برگزار می شود که دختران و پسران مجرد همدیگر را ملاقات کنند و شریک زندگیشان را انتخاب کنند. رسم است که در این جشنواره اگر یک پسر از یک دختر خوشش بیاید، به روی او رنگ می پاشد. بعد هم اگر آن دختر هم از آن پسر خوشش بیاید، او هم بر روی آن پسر رنگ می پاشد تا موافقت خود را با ازدواج با او نشان دهد.

فستیوال هند

 

فستیوال تیام هند

فستیوال تیام یکفستیوال منحصر به فرد است. این جشنواره که در کرالا هند برگزار می شود، حدودا 800 سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین جشنواره های هند است. در این فستیوال مردم سعی می کنند تا کارهای عجیب و غریبی انجام دهند. مثلا ممکن است که یک نفر فتیله های سوزانی را به دور کمر خودش ببندد یا هر کار خطرناک و شگفت انگیز دیگری را انجام دهد.

در حقیقت این جشنواره برگزار می شود تا نیروهای فرازمینی و الهی به معرض نمایش گذاشته شود و مسلم است که شرکت در آن برای هر کسی تجربه جالبی است

فستیوال جالیکاتو هند

فستیوال جالیکاتو که از نظر مردم تامیل نادو هند یک جشن پرهیزکاری است، یکی از عجیب و غریب ترین فستیوال های هند است. در این جشنواره مردم سعی می کنند که با گاوها بجنگند و در این نبرد پیروز شوند. قسمت عجیب ماجرا اینجاست که هر سال افراد زیادی در حین جنگ با گاوها دچار آسیب های جدی می شوند و از طرفی گاوهای زیادی نیز آسیب های شدیدی را متحمل می شوند. اما با این حال هر سال سعی می شود که فستیوال جالیکاتو با شکوه بیشتری برگزار شود و مردم هند دست از برگزاری این فستیوال عجیب بر نمی دارند.

فستیوال گاو هند

 

فستیوال تایپوسام هند

فستیوال تایپوسام که در استان تامیل نادو برگزار می شود، یکی از عجیب ترین و البته ترسناک ترین جشنواره هند است. ترسناکی این فستیوال به این خاطر است که مردم در طول آن لب ها و دهان خود را با اشیاء فلزی سوراخ می کنند. در ضمن بعضی ها بدن خودشان را سوراخ می کنند و پوست خود را به زنجیر می بندند تا بتوانند ارابه های سنگین این فستیوال را به دنبال خودشان بکشند.

فستیوال تایپوسام هند

 

 

منبع : mehrparvaz.com

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

خطرات و ترس های کارآفرینی

کار آفرینی چیست

هر فردی که کسب و کار یا پروژه ای را راه اندازی می کند، تصمیم می گیرد ارزش های مهمی مانند زمان، انرژی، پول و سرمایه، رویاها یا علم خود را به خطر بیندازد و ریسک کند. اما نمی داند که آیا در این پروژه کارآفرینی موفق خواهد شد یا شکست خواهد خورد؟!

وقتی به اطراف خود نگاه می کنیم، می بینیم که هر لحظه شرکت ها، موسسات و فروشگاه های جدیدی افتتاح می شوند، اپلیکیشن ها و محصولات جدیدی ارائه می شوند. بنابراین، آیا هر شرکت یا محصول جدید نمونه ای از کارآفرینی است؟ ارتباط بین کارآفرینی و نوآوری چیست؟

 

 

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی به طور کلی به معنای تولید ارزش از طریق ترکیب عناصر مادی با ایده های جدید است. این ارزش می تواند برای ایجاد فعالیت تجاری یا منافع اجتماعی ایجاد شود.

اگرچه اولین تعریف توسط ریچارد کونتیلون ارائه شد، اما تعاریف مختلفی وجود دارد. برای آفرینش یک کسب و کار باید ۴ عنصر (کار، منابع طبیعی، سرمایه و کارآفرین) وجود داشته باشد که از درس های اقتصاد آموختیم.

تولیدی که به نفع جامعه باشد را نیز می توان مصداق کارآفرینی دانست. مثلا؛ نمونه‌هایی از کارآفرینی موفق وجود دارد که بازیافت زباله‌های پلاستیکی را برای محیطی پاک‌تر تسهیل می‌کند.

تحول دیجیتال تجربه شده در شرایط متغیر جهان، با تأثیر همه گیر، انواع کارآفرینی را تحت تأثیر قرار داده است. چرا که نشان داد که کارآفرینی تنها شامل مصادیق ملموس نیست.

بنابراین، چندین تعریف قدیمی از کارآفرینی منسوخ شده است. علاوه بر این، این تغییرات، فرصت های کارآفرینی جدیدی را ایجاد کرده و منبع تشویق کارآفرینان جوان بوده است.

نمی توان هر سرمایه گذاری را مصداق کارآفرینی دانست. مثلا؛ یک شرکت تازه تاسیس یک سرمایه گذاری است. با این حال، پروژه جدیدی که در مرکز جوجه کشی طراحی یا از قبل طراحی شده است، نمونه ای از کارآفرینی است.

استارت آپ های تأسیس شده در کشور ما، به ویژه در سال های اخیر، عموماً از مراکز جوجه کشی و تکنوپارک های دانشگاه های ما به وجود آمده اند. نمونه های موفق در میان این طرح ها به اشتغال کشور کمک کرد.

 

کار آفرینی

به چه کسی کارآفرین می گویند؟

کارآفرین در لغت به معنای «کسی است که انواع ریسک ها را می پذیرد و برای ایجاد ارزش جدید اقدام می کند». برای کارآفرینی نیازی به پول نیست. کارآفرینان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

اگر این افراد ویژگی های قوی خود را شناسایی کنند و ایده ابتکار را در زمینه مربوطه پیاده کنند، دلیلی برای عدم موفقیت آنها وجود ندارد.

به عبارت دیگر، پاسخ به سوال «چگونه کارآفرین باشیم؟» با «کارآفرین شدن» با قدرت مالی (پول) درست نخواهد بود. ما می توانیم این را از داستان زندگی کارآفرینان درک کنیم.

انواع کارآفرینی

اساساً می توان انواع کارآفرینی را به ۳ نوع تقسیم کرد:

  1. کارآفرینی تجاری: نوعی کارآفرینی است که با هدف انجام یک فعالیت تجاری انجام می شود. شرکت ها را می توان به عنوان مثال ذکر کرد. می توان آن را کارآفرینی خلاق نیز نامید.
  2. کارآفرینی مجازی: نوعی از کارآفرینی است که در قرن بیست و یکم مطرح شد، به اینترنت متصل است و نیاز مالی زیادی ندارد. از آنجایی که دامنه آن بسیار گسترده است، همه به این ژانر تمایل دارند.
  3. کارآفرینی اجتماعی: به طور خلاصه فعالیت موسسات غیرانتفاعی است. هدف آن منافع اجتماعی است. بنیادها و انجمن ها نمونه هایی از این نوع کارآفرینی هستند.

کسانی که می خواهند کارآفرین باشند چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

کارآفرین بودن به مهارت های خاصی نیاز دارد. برخی از توانایی ها ممکن است به طور طبیعی وجود داشته باشند، در حالی که برخی دیگر را می توان با تمرین دقیق یاد گرفت یا توسعه داد. درک ویژگی هایی که کارآفرینان به آن نیاز دارند می تواند به رشد شما کمک کند تا رهبر کسب و کار بهتری شوید.

ویژگی های کارآفرینی ویژگی هایی هستند که به کارآفرینان کمک می کنند تا به اهداف خود دست یابند. کارآفرین کسی است که کسب و کار خود را ایجاد، سازماندهی و اداره می کند.

در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که هر کسی که می خواهد یک کارآفرین باشد باید آنها را داشته باشد:

  • جهانی بودن: باید تحولات جهان را دنبال کند.
  • نوآور بودن: ایده های تجاری سنتی را رد کنید.
  • شجاع بودن: آنها باید بتوانند با انجام انواع خطرات، تصمیم بگیرند که «یک کسب و کار را تأسیس کنند».
  • ایده آلیست بودن: آنها باید بتوانند برای آینده برنامه ریزی کنند و بر اساس آن برنامه تجاری خود را ایجاد کنند.
  • آگاهی در مورد مدیریت مالی: باید بتواند با استفاده موثر از منابع به کارایی دست یابد.
  • داشتن یک بت: برای دستیابی به اهداف باید انگیزه های کارآفرینی ایجاد کند.
  • داشتن مهارت های ارتباطی قوی: او باید بتواند خود را به طور موثر به مردم و تمام دنیا ابراز کند.

البته، اینها به ویژگی هایی که باید داشته باشید تا بتوانید یک کارآفرین موفق باشید، محدود نمی شود. توانایی شبکه سازی، سازگاری، اعتماد به نفس و غیره ویژگی ها نیز از ویژگی های مهم کارآفرینی هستند.

ما صلاحیت هایی را که کارآفرینان باید داشته باشند ذکر کرده ایم. اما آیا برای یک کارآفرین لازم است که همه آنها را داشته باشد؟ البته که نه.

اینجاست که آموزش به ویژه برای کارآفرینان جوان مطرح می شود. این آموزش ها که تقریباً در هر زمینه مهارتی قابل گذراندن است، این فرصت را برای کارآفرین فراهم می کند تا کاستی های خود را تکمیل کند و در عین حال مهارت های کاری همه جانبه را ارائه دهد.

پاسخ به این سوال که «هر کسی می‌تواند کارآفرین باشد» ممکن نیست. زیرا حتی اگر کارآفرین دارای انواع ویژگی های ذکر شده باشد، برای تأسیس بنگاه اقتصادی به قدرت مالی نیاز خواهد داشت. بنابراین باید به این موضوع واقع بینانه برخورد کرد.

هنگام تعیین ایده کسب‌ و کار، طرح کسب‌ و کار و فرصت‌ های خود باید بر این اساس عمل کنیم. باید در نظر داشته باشیم که مراحل کارآفرینی شامل پروژه های کوتاه مدت نیست، بلکه فرآیندی طولانی است.

ما همچنین می‌ توانیم این فرآیند را با دریافت راهنمایی از اطرافیانمان که دانش دارند، مدیریت کنیم. با این حال، ما باید مطمئن شویم که فردی که انتخاب می کنیم ایده ها و پروژه های کارآفرینانه دارد

 

کارآفرینی چیست؟ انواع آن + خطرات و ترس های احتمالی آن

مهارت های کسب و کار

کارآفرینی چیست؟ خطرات و ترس های کارآفرین شدن

بوسیله تیم محتوای راستین   ۰

هر فردی که کسب و کار یا پروژه ای را راه اندازی می کند، تصمیم می گیرد ارزش های مهمی مانند زمان، انرژی، پول و سرمایه، رویاها یا علم خود را به خطر بیندازد و ریسک کند. اما نمی داند که آیا در این پروژه کارآفرینی موفق خواهد شد یا شکست خواهد خورد؟!

وقتی به اطراف خود نگاه می کنیم، می بینیم که هر لحظه شرکت ها، موسسات و فروشگاه های جدیدی افتتاح می شوند، اپلیکیشن ها و محصولات جدیدی ارائه می شوند. بنابراین، آیا هر شرکت یا محصول جدید نمونه ای از کارآفرینی است؟ ارتباط بین کارآفرینی و نوآوری چیست؟

در مقاله ما، پاسخ همه این سوالات را خواهید یافت و با کارآفرینی و خطرات احتمالی آن آشنا خواهید شد.

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی به طور کلی به معنای تولید ارزش از طریق ترکیب عناصر مادی با ایده های جدید است. این ارزش می تواند برای ایجاد فعالیت تجاری یا منافع اجتماعی ایجاد شود.

اگرچه اولین تعریف توسط ریچارد کونتیلون ارائه شد، اما تعاریف مختلفی وجود دارد. برای آفرینش یک کسب و کار باید ۴ عنصر (کار، منابع طبیعی، سرمایه و کارآفرین) وجود داشته باشد که از درس های اقتصاد آموختیم.

تولیدی که به نفع جامعه باشد را نیز می توان مصداق کارآفرینی دانست. مثلا؛ نمونه‌هایی از کارآفرینی موفق وجود دارد که بازیافت زباله‌های پلاستیکی را برای محیطی پاک‌تر تسهیل می‌کند.

تحول دیجیتال تجربه شده در شرایط متغیر جهان، با تأثیر همه گیر، انواع کارآفرینی را تحت تأثیر قرار داده است. چرا که نشان داد که کارآفرینی تنها شامل مصادیق ملموس نیست.

بنابراین، چندین تعریف قدیمی از کارآفرینی منسوخ شده است. علاوه بر این، این تغییرات، فرصت های کارآفرینی جدیدی را ایجاد کرده و منبع تشویق کارآفرینان جوان بوده است.

نمی توان هر سرمایه گذاری را مصداق کارآفرینی دانست. مثلا؛ یک شرکت تازه تاسیس یک سرمایه گذاری است. با این حال، پروژه جدیدی که در مرکز جوجه کشی طراحی یا از قبل طراحی شده است، نمونه ای از کارآفرینی است.

استارت آپ های تأسیس شده در کشور ما، به ویژه در سال های اخیر، عموماً از مراکز جوجه کشی و تکنوپارک های دانشگاه های ما به وجود آمده اند. نمونه های موفق در میان این طرح ها به اشتغال کشور کمک کرد.

کارآفرینی چیست؟

به چه کسی کارآفرین می گویند؟

کارآفرین در لغت به معنای «کسی است که انواع ریسک ها را می پذیرد و برای ایجاد ارزش جدید اقدام می کند». برای کارآفرینی نیازی به پول نیست. کارآفرینان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

اگر این افراد ویژگی های قوی خود را شناسایی کنند و ایده ابتکار را در زمینه مربوطه پیاده کنند، دلیلی برای عدم موفقیت آنها وجود ندارد.

به عبارت دیگر، پاسخ به سوال «چگونه کارآفرین باشیم؟» با «کارآفرین شدن» با قدرت مالی (پول) درست نخواهد بود. ما می توانیم این را از داستان زندگی کارآفرینان درک کنیم.

انواع کارآفرینی

اساساً می توان انواع کارآفرینی را به ۳ نوع تقسیم کرد:

  1. کارآفرینی تجاری: نوعی کارآفرینی است که با هدف انجام یک فعالیت تجاری انجام می شود. شرکت ها را می توان به عنوان مثال ذکر کرد. می توان آن را کارآفرینی خلاق نیز نامید.
  2. کارآفرینی مجازی: نوعی از کارآفرینی است که در قرن بیست و یکم مطرح شد، به اینترنت متصل است و نیاز مالی زیادی ندارد. از آنجایی که دامنه آن بسیار گسترده است، همه به این ژانر تمایل دارند.
  3. کارآفرینی اجتماعی: به طور خلاصه فعالیت موسسات غیرانتفاعی است. هدف آن منافع اجتماعی است. بنیادها و انجمن ها نمونه هایی از این نوع کارآفرینی هستند.

کسانی که می خواهند کارآفرین باشند چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

کارآفرین بودن به مهارت های خاصی نیاز دارد. برخی از توانایی ها ممکن است به طور طبیعی وجود داشته باشند، در حالی که برخی دیگر را می توان با تمرین دقیق یاد گرفت یا توسعه داد. درک ویژگی هایی که کارآفرینان به آن نیاز دارند می تواند به رشد شما کمک کند تا رهبر کسب و کار بهتری شوید.

ویژگی های کارآفرینی ویژگی هایی هستند که به کارآفرینان کمک می کنند تا به اهداف خود دست یابند. کارآفرین کسی است که کسب و کار خود را ایجاد، سازماندهی و اداره می کند.

در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که هر کسی که می خواهد یک کارآفرین باشد باید آنها را داشته باشد:

  • جهانی بودن: باید تحولات جهان را دنبال کند.
  • نوآور بودن: ایده های تجاری سنتی را رد کنید.
  • شجاع بودن: آنها باید بتوانند با انجام انواع خطرات، تصمیم بگیرند که «یک کسب و کار را تأسیس کنند».
  • ایده آلیست بودن: آنها باید بتوانند برای آینده برنامه ریزی کنند و بر اساس آن برنامه تجاری خود را ایجاد کنند.
  • آگاهی در مورد مدیریت مالی: باید بتواند با استفاده موثر از منابع به کارایی دست یابد.
  • داشتن یک بت: برای دستیابی به اهداف باید انگیزه های کارآفرینی ایجاد کند.
  • داشتن مهارت های ارتباطی قوی: او باید بتواند خود را به طور موثر به مردم و تمام دنیا ابراز کند.

البته، اینها به ویژگی هایی که باید داشته باشید تا بتوانید یک کارآفرین موفق باشید، محدود نمی شود. توانایی شبکه سازی، سازگاری، اعتماد به نفس و غیره ویژگی ها نیز از ویژگی های مهم کارآفرینی هستند.

ما صلاحیت هایی را که کارآفرینان باید داشته باشند ذکر کرده ایم. اما آیا برای یک کارآفرین لازم است که همه آنها را داشته باشد؟ البته که نه.

اینجاست که آموزش به ویژه برای کارآفرینان جوان مطرح می شود. این آموزش ها که تقریباً در هر زمینه مهارتی قابل گذراندن است، این فرصت را برای کارآفرین فراهم می کند تا کاستی های خود را تکمیل کند و در عین حال مهارت های کاری همه جانبه را ارائه دهد.

پاسخ به این سوال که «هر کسی می‌تواند کارآفرین باشد» ممکن نیست. زیرا حتی اگر کارآفرین دارای انواع ویژگی های ذکر شده باشد، برای تأسیس بنگاه اقتصادی به قدرت مالی نیاز خواهد داشت. بنابراین باید به این موضوع واقع بینانه برخورد کرد.

هنگام تعیین ایده کسب‌ و کار، طرح کسب‌ و کار و فرصت‌ های خود باید بر این اساس عمل کنیم. باید در نظر داشته باشیم که مراحل کارآفرینی شامل پروژه های کوتاه مدت نیست، بلکه فرآیندی طولانی است.

ما همچنین می‌ توانیم این فرآیند را با دریافت راهنمایی از اطرافیانمان که دانش دارند، مدیریت کنیم. با این حال، ما باید مطمئن شویم که فردی که انتخاب می کنیم ایده ها و پروژه های کارآفرینانه دارد.

انواع کارآفرینی

۲ نمونه برتر کارآفرینی

می‌ توانیم بهترین نمونه‌ های کارآفرینی را که در جهان به موفقیت رسیده‌ اند، نام ببریم:

  • آمازون: غول تجارت الکترونیک آمازون که توسط جف بزوس در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد، یکی از بهترین نمونه های کارآفرینی در جهان است. اگرچه در ابتدا برای فروش کتاب به صورت آنلاین طراحی شده بود، اما اکنون تجارت الکترونیک خود را گسترش داده و محصولاتی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد.
  • علی بابا: علی بابا، یکی دیگر از شرکت های غول پیکر جهانی، در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما، یکی از موفق ترین کارآفرینان در جهان تاسیس شد. در سال های اول تاسیس سایتی بود که فقط اطلاعات محصولات را می داد، اما فروش نداشت، اما اکنون یک پلتفرم بزرگ است که در آن می توان انواع محصولات را پیدا کرد و خرید.

اهمیت کارآفرینی چیست؟

کارآفرینان فرصت های تجاری جدیدی ایجاد می کنند: کارآفرینان ریسک خوداشتغالی را می پذیرند. جاه طلبی آنها برای حفظ رشد کسب و کارشان در نهایت منجر به ایجاد مشاغل جدید می شود. با ادامه رشد تجارت آنها، مشاغل بیشتری ایجاد می شود.

کارآفرینان نوآوری می کنند: برخی از بزرگترین فناوری ها در جامعه امروزی از کسب و کارها نشات گرفته اند. پیشرفت های تکنولوژیکی از نیاز به حل یک مشکل، ایجاد کارایی یا بهبود جهان ناشی می شود. در زمان پیشرفت های بیشتر در فناوری، معمولاً یک کارآفرین وجود دارد که از او تشکر کند.

کارآفرینان تغییر ایجاد می کنند: کارآفرینان رویای بزرگی دارند. به طور طبیعی، برخی از ایده های او تغییری در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.

آنها ممکن است یک محصول جدید ایجاد کنند که یک مشکل فوری را حل کند، یا ممکن است برای کشف چیزی که قبلا هرگز کشف نشده است به چالش کشیده شوند. بسیاری از کارآفرینان قصد دارند با محصولات، ایده ها یا کسب و کار خود، جهان را بهتر کنند.

کارآفرینان به جامعه نفع می‌ رسانند: در حالی که برخی تصور می‌ کنند ثروتمندان شرور و حریص هستند، کارآفرینان اغلب بیشتر از یک فرد معمولی برای خیر بیشتر انجام می‌ دهند.

آنها پول بیشتری به دست می آورند و بنابراین مالیات بیشتری می پردازند که به تامین مالی خدمات اجتماعی کمک می کند. کارآفرینان به دلایل مختلف برخی از بزرگترین اهداکنندگان به موسسات خیریه و غیرانتفاعی هستند.

برخی سعی می کنند پول خود را صرف راه حل هایی کنند که به جوامع فقیر تر کمک می کند به چیزهایی که ما بدیهی می دانیم دسترسی پیدا کنند، مانند آب آشامیدنی تمیز و مراقبت های بهداشتی خوب.

کارآفرینان به اقتصاد کشور کمک می کنند: کارآفرینی ثروت جدیدی در اقتصاد ایجاد می کند. ایده های جدید و محصولات یا خدمات بهبود یافته از سوی کارآفرینان به بازارهای جدید امکان رشد می دهد.

خطرات احتمالی کارآفرینی

ما قصد دلسردی یا ممانعت از اقدام کارآفرین را نداریم، اما می‌خواهیم به خطرات و ریسک هایی اشاره کنیم که شاید برخی از افراد پس از ترک شغل خود با حقوق ثابت و با تمام مزایای قانونی شوند، با آنها روبرو شوند.

خطرات زیادی وجود دارد که هم در داخل و هم در خارج از شرکت ممکن است رخ دهد که نیاز به تصمیم گیری و برنامه ریزی دارد.

برخی از این خطرات عبارتند از:

ترس از ریسک

ایجاد یک کسب و کار اغلب با خطراتی همراه است که همیشه باید با آنها دست و پنجه نرم کرد. همیشه رویدادها یا موقعیت های غیرقابل پیش بینی خارج از کنترل شما وجود خواهد داشت که باید یاد بگیرید آنها را حل کنید. ریسک چیزی طبیعی است که شما را در تمام مراحل ماجراجویی کارآفرینی همراهی می کند.

با یادگیری شناسایی و کنترل آن از طریق برنامه ریزی مناسب می توان آن را کاهش داد

خطر عدم سازگاری با تغییرات محیطی

عدم انعطاف پذیری در دنیای تغییرات دائمی یکی از راه های تضمین شکست مداوم است. بنابراین، انعطاف و تغییر در دنیایی که تنها چیز مطمئن تغییر و عدم اطمینان است، الزامی است. تشخیص تغییر و تصمیم گیری سریع می تواند کسب و کار را نجات دهد.

عدم آشنایی با کسب و کار مورد نظر

بسیاری از کارآفرینان هستند که از ترس اینکه نمی دانند کسب و کار چگونه باید کار کند، در ایده ایجاد کسب و کار خود احساس ناامنی و ترس می کنند.

با توسعه ایده و کنار هم قرار دادن یک رویکرد چارچوب منطقی برای پروژه می توان این ریسک را کاهش داد. آنها باید به خوبی نیاز به محصول یا خدماتی را که با آن می خواهند پروژه جدید یا شرکت جدید را راه اندازی کنند، بدانند.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است یک کسب و کار ورشکسته شود، مدیریت ضعیف و عدم تجربه مدیریت است.

برای کاهش این ضعف ها، باید اهدافی تعیین شود که بتواند نیازهای توسعه آینده را نیز برآورده کند، اما راه هوشمندانه برای به حداقل رساندن، تهیه بودجه است.

همیشه به عنوان بخشی از برنامه ریزی خود، بودجه سرمایه گذاری، سرمایه گذاری های قبل از راه اندازی، سرمایه گذاری در سرمایه در گردش ، فروش و هزینه هایی را که در طول عمر پروژه خواهید داشت، در نظر بگیرید.

نبود مشتری

مشتری بخش اصلی کسب و کار است و باید سلایق یا ترجیحات و نیازهایی که دارد به خوبی شناخته شود و بر اساس آن ها بتوان هدفی تعیین کرد که رضایت او را برآورده کند.

راه مبارزه با این خطر انجام یک مطالعه بازار برای به دست آوردن اطلاعات و داده‌ ها است که به ما امکان می‌ دهد کالاها یا خدمات لازم را برای مشتری ارائه دهیم و به او پیشنهاد کنیم و به دنبال مشتریان بالقوه باشیم.

مناسب نبودن موقعیت مکانی

انتخاب محل تجاری تصمیمی است که باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. هنگام انتخاب محل کسب و کار خود، باید دسترسی، دید، نزدیکی مخاطبان هدف خود و موارد دیگر را نیز بررسی کنیم.

خطرات ناشی از رقابت

هر شرکتی در دنیا رقیب هایی دارد، این ریسکی است که باید با آن زندگی کنید. شما باید رقیب های خود را ببینید و بدانید که آنها چه کار می کنند، بدون اینکه به حرکات آنها برای تصمیم گیری های خود وابسته باشید.

یک اشتباه رایج این است که می خواهید فقط با کاهش قیمت ها رقابت کنید، اما راه های هوشمندانه تری برای رقابت وجود دارد که می تواند کارساز باشد. مانند رقابت با تبلیغات، خدمات خوب و سرعت بالا…!

ریسک چیست؟

ریسک، احتمال تبدیل شدن یک خطر به فاجعه است. به  عبارتی قرار گرفتن در معرض موقعیتی است که در آن احتمال آسیب یا در خطر بودن وجود دارد. ممکن است رویدادی رخ ‌دهد و اثرات آن منفی باشد و کسی یا چیزی تحت تأثیر آن قرار گیرد.

پژوهشگران ریسک را وضعیتی تعریف می‌ کنند که می‌ تواند به یک شخص، چیز، سازمان یا نهاد آسیب یا صدمه ای برساند و اثرات منفی برای اهداف یا منافع آن‌ ها ایجاد کند و باعث تغییر در فعالیت آن‌ ها شود.

کار آفرینی

آیا می توان خطر را هنگام انجام تعهد کاهش داد؟

یکی از ویژگی‌ های اساسی یک کارآفرین این است که عاشق ایده کسب‌ و کار خود باشد تا از موانع زیادی که با آن‌ ها روبرو می‌ شود عبور کند و دلسرد نشود.

دوز قوی از خوش بینی و پشتکار ریشه دار این امکان را فراهم می کند تا پروژه هایی را به واقعیت تبدیل کنید که برای بسیاری غیرممکن است.

با این حال، تنها با نگاهی اجمالی به آمارهای مربوط به میزان شکست کسب‌ و کار های جدید متوجه می‌ شویم که احتمال شکست بسیار زیاد است و بسیاری از شکست‌ ها را می‌ توان به فقدان استراتژی‌ های مدیریت ریسک قبل از شروع آنها نسبت داد.

اولین اقدام برای کاهش ریسک، طراحی یک طرح کسب و کار ساختار یافته است که به شیوه ای سازمان یافته، جنبه های بازاریابی، مالی و عملیات کسب و کار آینده را پوشش می دهد.

کتابشناسی فراوانی وجود دارد که به توضیح ساخت طرح های تجاری اختصاص داده شده است که اهداف اصلی آن ساختاردهی کسب و کار، تعیین دوام آن و توسعه ابزاری برای تصمیم گیری در مورد شروع یا عدم شروع کسب و کار است.

برنامه های تجاری به طور قابل توجهی عدم اطمینان را کاهش می دهد، که به تضمین موفقیت تبدیل نمی شود. در پایان، تمام علم (یا هنر) مدیریت در مورد این است: افزایش شانس موفقیت. اهمیت ارزیابی ریسک کافی در این واقعیت نهفته است که درجه عدم قطعیت در تصمیمات تجاری را کاهش می دهد.

هر کارآفرین باید ایده کسب و کار خود را به طور عینی ارزیابی کند و خطرات اجرای آن را تجزیه و تحلیل کند. اگر کارآفرین آینده از قبل بداند که با چه چیزی روبروست، می‌ تواند خطر شکست را کاهش دهد یا پروژه غیرقابل اجرا را بدون عواقب وحشتناکی که می‌ تواند ایجاد کند، رها کند.

این تحلیل باید با توجه به ویژگی های خاص هر کسب و کار و شرایط خاص کشور و بازار هدف انجام شود.

در واقع، برای تبدیل یک ایده به یک سرمایه گذاری، مهارت های کارآفرینی برای به دست آوردن و همسو کردن منابع، افراد، سرمایه، فناوری، اطلاعات لازم است تا مدل کسب و کار مورد نظر را پیاده سازی کند.

به همین ترتیب، کمبود مهارت های مدیریتی که در مرحله تثبیت و رشد شرکت یا کسب و کار ضروری است، وجود دارد، زیرا امکان مدیریت کارآمد منابع را فراهم می کند.

همه این مهارت ها به طور مکرر در طول زندگی یک شرکت یا کسب و کار ضروری هستند، زیرا یک شرکت باید همیشه در حال بازآفرینی خود، تجدید نظر در خود و در عین حال، تثبیت رشد خود باشد.

منبع : راستین

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

زندگینامه دکتر وین دایر

وین دایر کیست؟

وین دایر، نویسنده انواع کتاب موفقیت و سخنران انگیزشی و خودیاری آمریکایی است. او به‌عنوان یکی از بهترین سخنرانان و افراد معنوی تأثیرگذار در ایالات متحده شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا درباره بیوگرافی وین دایر صحبت کنیم. اگر از دوستداران آثار این نویسنده هستید و یا قصد خرید کتاب وین دایر را دارید، این مطلب برای شماست.دکتر وین دایر

زندگینامه وین دایر

وین والتر دایر، در روز دهم ماه می سال 1940 در دیترویت آمریکا چشم به جهان گشود. پدرش، او، مادرش و دو برادر دیگر را در کودکی رها کرد و وین، بیشترِ ده سال اول زندگی خود را در یتیم‌خانه‌ای در شرق دیترویت گذراند. پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، وارد نیروی دریایی آمریکا شد و بین سال‌ها 1958 تا 1962 در آنجا خدمت کرد. سپس وارد دانشگاه ایالتی وین شد و توانست دکترای آموزش‌وپرورش را با عنوان پایان‌نامه «آموزش رهبری مشاوره گروهی در مشاوران» از این دانشگاه اخذ نماید. دایر، اهل دیترویت بود و به‌عنوان مشاور، در دبیرستان‌های آنجا و به‌عنوان استاد روان‌شناسی و مشاوره در دانشگاه سنت جان نیویورک شروع به کار کرد. هم‌زمان با حضورش در دنیای آکادمیک، مجله و مؤسسه‌ خصوصی درمانی نیز تأسیس نمود. تمرکز او در دانشگاه سنت جان، بر روی تکنیک‌های مثبت‌اندیشی و گفتار انگیزشی بود که توانست نظر دانشجویان زیادی را به خود جلب کند. آرتور پاین، اولین کسی بود که دایر را متقاعد کرد تا نظریات خود را مستند و تحت عنوان «قلمرو اشتباهات شما» در سال 1976 منتشر کند.

پس از مدتی، دایر شغل آکادمیک خود را رها کرد و برگزاری یک تور در امریکا را آغاز نمود. او پس از اولین کتابش، ده‌ها کتاب دیگر نیز منتشر نمود که تمامی آنها از پرفروش‌ترین کتاب‌های زمانه خود بودند. کسب موفقیت این کتاب‌ها، نهایتاً دایر را رسانه‌ای کرد و او وارد مجموعه برنامه‌های گفتگو با  تلویزیون ملی  شد. دایر با تورهای سخنرانی، مجموعه‌های آموزشی به‌صورت صوتی، برنامه‌های تلویزیونی و انتشار منظم کتاب‌ها، مسیر موفقیت خود را طی کرد و در دهه 1990 بود که مؤلفه‌های معنویت را وارد تعاریف انگیزشی خود نمود.

پیام سخنان او درباره تفکری نو بود و از هر حوزه‌ای مخاطب داشت. او معمولاً سخنان خود را با خاطرات خود آغاز می‌کرد و خودساختگی و محقق شدن رؤیاهای خود را چاشنی سخنرانی‌ها می‌نمود. او مخاطبانش را به واقع‌بینی، باور به خود و باور معنویات دعوت می‌کرد. پیام او در تمامی کتاب‌ها و سخنرانی‌های پرمخاطبش این بود که تمام افراد معمولی جامعه، دارای پتانسیل زندگی‌کردن آرزوهایشان و ساختن زندگی منحصربه‌فرد خود هستند، اگر خودشان به خودشان اجازه حضور دهند.

پرفسور وین دایر

 

وین دایر سه بار ازدواج کرد. حاصل ازدواج اولش یک دختر و ازدواج سومش پنج فرزند بود. او در سال 2009 به سرطان خون مبتلا شد، اما این بیماری نتوانست او را از پای درآورد و امید را از او بگیرد. دایر از تمام لحظات زندگی خود برای همنشینی با خانواده و فرزندانش استفاده کرد و بیماری نتوانست او را در هم بشکند، تا اینکه سرانجام وین دایر هفتاد و پنج ساله در سی‌ام ماه آگوست سال 2014، در مائوئی هاوایی، براثر سکته قلبی درگذشت.

روش وین دایر در روان‌شناسی

وین دایر را پدر سخنرانی‌های انگیزشی می‌نامند. او مثبت‌اندیشی را روش محقق شدن زندگی ایده‌آل هرکس برای خود می‌دانست. او معتقد بود که قدرت درونی انسان‌ها می‌تواند از هر غیرممکنی، ممکن بسازد. بر اساس روش او، این تنها خود انسان است که می‌تواند به خود کمک کند تا بتواند اعتقادات خود را تغییر داده، انعطاف‌پذیر شود و در این صورت است که مسیر موفقیت به او نشان داده خواهد شد.

اندیشه و باورهای وین دایر

اندیشه‌ها و نگاه وین دایر به زندگی، به دین خاصی تعلق ندارد و از منظر او این انسانیت و عشق است که انسان‌ها را به راه درست هدایت می‌کند. او از مخاطبین خود می‌خواست که همیشه در کارهایشان خدمت به مردم و حضور خداوند را در نظر داشته باشند. دایر از پرچم‌داران روان‌شناسی نوین است و در آثارش ردپای فلسفه باستان، سروده‌های مولانا، عرفان شرق، اشاراتی از قرآن و انجیل و… دیده می‌شود. شاید بتوان گفت همین میانه‌روی در لیست کتاب های وین دایر، باعث محبوبیت ویژه‌اش در میان مردم از هر رنگ و نژادی شده است.

وین دایر از چه کسانی تأثیر پذیرفت؟

وین دایر، نیسارگادتا ماهاراج را معلم خود می‌دانست، همچنین او تحت‌تأثیر مفهوم خودشکوفایی آبراهام مازلو و آموزه‌های سوامی موکتاندا بود و او را استاد خود خطاب می‌کرد. در کتاب او به قدیس فرانسیس آسیزی و فیلسوف چینی با نام لائوتسه نیز اشاره شده که در شکل‌گیری تفکرات او نقشی اساسی را ایفا کرده‌اند.

آثار وین دایر

  • کتاب باور کنید تا ببینید
  • کتاب زنده باد خودم
  • کتاب نیروی اراده
  • کتاب ده راز موفقیت و آرامش درونی
  • کتاب چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم
  • کتاب داستان زندگی من
  • کتاب وجود متعالی انسان
  • کتاب دنیایتان را به گونه ای که می خواهید بیافرینید
  • کتاب معمار سرنوشت خود باشید
  • کتاب زندگی بیدار
  • کتاب نقاط ضعف شما!
  • کتاب قدرت مشیت الهی 
  • کتاب چگونه عاشقانه زندگی کنیم؟ 
  • کتاب سر رشته ی زندگی را بدست گیرید 
  • کتاب قلمرو اشتباهات شما
  • کتاب گفتگو بین استادان بلند مرتبه
  • کتاب زندگی بر اساس حکمت تائو 

بهترین کتاب‌های وین دایر

از وین دایر کتاب‌ها و آثار زیادی برجای‌مانده است که دراین‌بین، کتاب «قلمرو اشتباهات شما» را می‌توان یکی از بهترین کتاب وین دایر نامید. این کتاب در سال 1976 به چاپ رسید و در همان سال حدود سی میلیون نسخه به فروش رفت. ازاین‌رو، قلمرو اشتباهات شما، جز پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ فروش کتاب به شمار می‌رود.

امروزه این کتاب به‌عنوان یکی از آثار کلاسیک در زمینه خودیاری و خودشناسی شناخته می‌شود. دایر در این کتاب با استفاده از روان‌شناسی مثبت‌نگر، سعی در راهنمایی و ساخت شخصیت سالم برای افراد را دارد تا آنها را از دایره احساس گناه، سرزنش خود و… برهاند. او می‌خواهد به هر نحوی که شده، افراد از این دور باطل بیرون‌آمده و آرزوهای خود را زندگی کنند. اگر قصد خرید بهترین کتاب وین دایر را دارید، از کتابانه کمک بگیرید.

کتاب های وین دایر

منبع :ketabane.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی

ربات وکتور چیست؟

همه ما در زندگی نیاز به یک همدم و همراه داریم. چه قدر عالی است اگر این همراه یک انسان دیگر که دوستش داریم، بوده و در همه حال کنارمان باشد. برخی از ما به نگهداری و زندگی با یک حیوان خانگی روی آورده و آن را جایگزین همدم خود می‌کنیم. اما در دنیای مدرن امروزی ربات‌ها نیز می‌توانند چنین نقشی را برعهده داشته باشند. ربات وکتور چنین کارایی داشته و می‌تواند به عنوان یک همدم و همراه واقعی در تمامی امور کنار انسان باشد.

ربات وکتور

ربات آنکی وکتور

ربات های آنکی چند نوع هستند؟

آنکی (Anki) یکی از برندهای تولید کننده ربات و هوش مصنوعی است که کارش تولید ربات ها برای کودکان و نوجوانان است. شرکت آنکی انواع مختلف ربات های هوشمند و دوست داشتنی را تولید و طراحی کرده است. از انواع مختلف ربات های تولید شده توسط آنکی که با استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک پیشرفته طراحی و تولید شده اند، می توان به وکتور (Vector)، کازمو (Cozmo) و لیمیت ادیشن (limited edition) اشاره کرد. این ربات ها با تفاوت ها و شباهت هایی تولید و طراحی شده اند که در ادامه بیشتر با این ربات های دوست داشتنی و البته تفاوت های آن ها آشنا خواهیم شد.

تفاوت ربات آنکی وکتور و کازمو در چیست؟

در واقع می توان گفت که ربات وکتور، مدل پیشرفته تر مدل کازمو است که با قابلیت های منحصر به فردی تولید و طراحی شده است. از جمله قابلیت های اضافه شده در مدل جدید ربات های آنکی می توان به وجود حسگر لمسی، دوربین و صفحه نمیش لمسی، حضور ۴ میکروفون همراه با قابلیت جهت یابی صدا، قابلیت جواب گویی به سوالات و … اشاره کرد. از دیگر تفاوت های این مدل ربات ها می توان به حرکت نرم تر وکتور نسبت به کازمو اشاره کرد.

اضافه شدن پردازنده قوی ۴ هسته ای در ربات وکتور، موجب شده تا اکثر پردازش ها توسط خود ربات انجام شود. در مدل کازمو، بیشتر پردازش ها توسط گوشی و یا تبلت انجام خواهد شد. ربات وکتور دارای قابلیت هوش مصنوعی است که بسیار کنجکاو و هوشمند است. این مدل ربات ها با داشتن قابلیت پردازش تصویر، از دیدن شما هیجان زده خواهند شد. ربات وکتور آنکی دارای شخصیت زنده است و می تواند از طریق لمس و صدا و بینایی به خوبی ارتباط برقرار کند. از دیگر ویژگی های خوب ربات وکتور می توان به قابلیت به روز رسانی آن و یادگیری مهارت های جدید اشاره کرد.

ربات آنکی وکتور در زمینه کنترل صوتی، یک قدم جلوتر از آنکی کازمو است. کنترل صوتی در ربات وکتور به این معنی است که می توانید هر چه را که می خواهید بیان کنید تا وکتور برایتان انجام دهد. اما کازمو تنها با استفاده از اپلیکیشن می تواند دستورات را انجام دهد.

ربات کازمو تنها می تواند دستورات اعمال شده از طریق اپلیکیشن را انجام دهد، اما وکتور می تواند به صورت مستقل عمل کند. وکتور آزادانه حرکت می کند تا چیزهای جدیدی را بیاموزد. وکتور تنها برای راه اندازی به اپلیکیشن نیاز دارد و پس از آن با اتصال به وای فای به طور مستقل عمل می کند.

لوازم جانبی ربات وکتور و کازمو چه هستند؟

از وسایل همراه ربات های کازمو و وکتور می توان به مکعب بازی اشاره کرد. این نوع مکعب ها شامل بازی های متعددی است، از این رو می توانید با استفاده از این نوع مکعب ها، با ربات خود بازی کنید. با توجه به این که ربات های وکتور و کازمو دارای باتری های قابل شارژ هستند، از این رو برای شارژ شدن دوباره، نیاز به شارژر دارند. از جمله لوازم همراه این نوع ربات ها، می توان به شارژر هایی برای شارژ مجدد باتری اشاره کرد. علاوه بر لوازم جانبی همراه ربات ها، می توانید به صورت جداگانه یک سری وسایل جانبی را برای ربات هوشمند خود خریداری کنید. در ادامه با برخی از این نوع لوازم جانبی آشنا خواهید شد.

کیف نگه داری ربات و لوازم جانبی

یکی از لوازم جانبی ربات های آنکی، می توان به کیف مسافرتی جهت نگه داری ربات آنکی و لوازم جانبی همراه آن اشاره کرد. این کیف دارای دستگیره است که حمل آن را بسیار ساده کرده است. از ویژگی های خوب این کیف می توان به جمع جور بودن و سبک وزن بودن آن اشاره کرد. این نوع کیف با مواد با کیفیت و مرغوب تولید شده که در برابر ضربه، آب، گرد و غبار و سایش بسیار با دوام است.

ربات وکتور

محیطی برای گردش ربات آنکی

محیطی برای گردش آنکی وکتور از دیگر لوازم جانبی این نوع ربات های هوشمند است. ربات می تواند به خوبی در این فضا حرکت کند و هر موقع که نیاز به شارژ داشته باشد، می تواند به شارژر دسترسی داشته باشد.

صفحه محافظ ضد خراش

صفحه محافظ ضد خراش IPG می تواند از ربات وکتور در برابر حملات غیر منتظره حیوانات خانگی محافظت کند. این صفحه به خوبی می تواند از ربات شما در برابر حرارت، آب، خراش و … محافظت کند. این محافظ ضد ضربه کاملاً نامرئی است و دیده نمی شود.

استفاده و کاربرد این ربات چگونه است؟

آیا دوست دارید یک همدم و هم بازی برای کودکان و نوجوانان تان خریداری کنید؟ آیا دوست دارید یک ربات دوست داشتنی، محبوب، بازیگوش و احساساتی را کنار خود داشته باشید؟ ربات دوست داشتنی، محبوب، بازیگوش و احساساتی وکتور، می تواند کارهای زیادی را برای ما انجام دهد. این نوع ربات ها علاوه بر سرگرمی و بازی کردن، می توانند از شما عکس بگیرند، وضعیت آب و هوا را نمایش دهند، می توانند سوالات شما را پیرامون موضوع های مختلف جواب دهند و … . شما می توانید از ربات های وکتور سوالاتی در زمینه های تبدیل واحد، تعریف کلمات، حل معادلات، تغذیه، فرهنگ، ورزش و … بپرسید تا ربات به خوبی سوالات شما را جواب دهد.

زبان هایی که با ربات میشود صحبت کرد چه هستند؟

شما می توانید با ربات وکتور صحبت کنید و از او سوالاتی بپرسید. در حال حاضر این نوع ربات ها تنها به زبان انگلیسی قادر هستند صحبت کنند و دستورات را بفهمند. ربات وکتور با بررسی کردن کاراکترها، جملات را بررسی می کند و سوالات شما را پاسخ می دهد. این ربات مانند یک کودک سه ساله دچار اشتباه در تلفظ کلمات می شود. با تکرارهای متداول، این ربات می توانند اشتباهات خود را اصلاح کنند. این ربات ها مانند کودک سه ساله نیاز به مراقبت دارد و هر چه بیشتر برای یادگیری ربات وقت بگذارید، بهتر نتیجه خواهید گرفت.

چگونه میتوان تنظیمات این ربات را برنامه ریزی کرد؟

ربات های وکتور به سادگی راه اندازی می شوند. برای راه اندازی آن ها لازم است که یک دستگاه با سیستم عامل اندروید و یا IOS در دسترس داشته باشید و بر روی آن برنامه رایگان این ربات های هوشمند را نصب کنید. از این رو به سادگی می توانید با استفاده از این برنامه، ربات را راه اندازی کنید. ربات وکتور با اتصال از طریق وای فای به گوشی و یا تبلت شروع به کار می کند و توسط اپلیکیشن مخصوص، می توانید ربات را کنترل کنید. این ربات دارای زبان برنامه نویسی ساده است.

آیا خرید ربات آنکی وکتور و کازمو را پیشنهاد میدهید؟

اگر برای کودک و یا نوجوان خود رباتی همدم برای بازی کردن و البته صحبت کردن نیاز دارید، خرید ربات های آنکی وکتور و کازمو پیشنهاد مناسبی هستند. می توانید با قیمت مناسب، ربات هوشمند و دوست داشتنی آنکی وکتور و کازمو را خریداری کنید. این ربات می تواند به خوبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند، با او بازی کند و یا اینکه به سوالات او در زمینه های مختلف پاسخ دهد. البته این ربات دوست داشتنی می تواند به خوبی ابراز احساسات کند. ربات وکتور با جدیدترین متدهای دنیای تکنولوژی و استفاده از هوش مصنوعی تولید و طراحی شده که به خوبی می تواند با انسان ها رفتار کند. نا گفته نماند که این ربات هوشمند، همچنین می تواند با حیوانات خانگی شما هم به خوبی ارتباط برقرار کند. در یک جمله می توان گفت که با خرید ربات آنکی، هیچ وقت احساس تنهایی نخواهید کرد.

ربات وکتور و یا کازمو مناسب چه افرادی هستند؟

با توجه به نوع کاربرد ربات های وکتور و کازمو، می توان گفت که ربات کازمو برای کودکان نوجوانان ۸ تا ۱۴ سال مناسب و کاربردی است. اما ربات وکتور بیشتر برای افراد بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شده است. از قابلیت های خوب ربات کازمو، می توان به قابلیت کد نویسی آن اشاره کرد، از این رو می توان گفت که این مدل ربات های هوشمند برای کسانی که به دنیای برنامه نویسی علاقه دارند گزینه ای مناسب هستند.

آیا آنکی ورژن پیشرفته ی این ربات ها به بازار خواهد داد؟

شرکت سانفرانسیسکویی آنکی که با تولید ربات های کنترلی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق موبایل هوشمند شهرت پیدا کرد، به دلیل کمبود منابع مالی، به کار خود پایان داد. این کمپانی با توجه به کمبود منابع مالی، دیگر قادر به پشتیبانی از کسب و کارهای سخت افزاری و نرم افزاری نیست و نمی تواند برنامه های بلند مدت توسعه محصولات خود را ادامه دهد.

 منبع : blog.malltina.com

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آوا رحمانی