در این مقاله نه تنها درباره یکی از دستگاه های تولید شده در آلپ صنعت، بلکه درباره یک کسب و کار بسیار مدرن و با حاشیه سود خوب صحبت خواهیم کرد. حتما تا به حال پیش آمده که در برخی مراکز تجاری بزرگ یا حداقل در فیلم ها یا سریال های خارجی دستگاهی را در دیده باشید که بدون دخالت فروشنده می توانید کالای مورد نظرتان را از آن تهیه کنید، و معمولا این کالاها یا شامل نوشیدنی های سرد و گرم است یا یک سری محصولات سوپر مارکتی بسته بندی شده که به این دستگاه، وندینگ یا همان دستگاه فروش اتوماتیک می گویند.

 دستگاه وندینگ

دستگاه وندینگ در حالت کلی به دستگاهی گفته می شود که بدون دخالت اپراتور یا فروشنده اقلام خاصی را به فروش می رساند. پر طرفدار بودن این دستگاه در سراسر دنیا باعث شده تا، آلپ صنعت اقدام به تولید این دستگاه در کشور کند. شما برای خرید کردن محصول مورد نظرتان از دستگاه فروش اتوماتیک نیازمند کارت بانکی می باشید چرا که این دستگاه ها مجهز به سیستم پوز بانکی می باشند.

اگر چه این دستگاه با سکه و بعضا با اسکناس نیز کار میکند اما امروزه اکثر وندینگ هایی که در دنیا ساخته می شوند مجهز به کارت خوان می باشند. وندینگ یا دستگاه فروش اتوماتیک یکی از راه های کم سرمایه برای رسیدن به یک کسب و کار با حاشیه سود مناسب نیز می باشد.

آلپ صنعت به شما کمک می کند تا با انتخاب مناسب مدل مورد نیاز از این دستگاه و با توجه به فضای مورد نظر خریدار، بتوانید تا جای ممکن دستگاهی را خریداری نمایید که کمترین نیاز به سرویس دهی یا تعمیرات احتمالی را داشته باشد.

دستگاه فروش اتوماتیک یا دستگاه وندینگ به زودی در سراسر دنیا از جمله ایران جای سوپر مارکت های کوچک را خواهد گرفت و شما بدون نیاز به رفتن به مارکت نیاز خود را سریع تر و راحت تر برطرف خواهید کرد. هم چنین دیگر نیازی ندارید تا برای نوشیدن یک چای ساده یا قهوه به کافی شاپ مراجعه کنید چرا که یک نوع از دستگاه وندینگ مخصوص نوشیدنی های گرم می باشد و شما با صرف هزیه بسیار پایین تر نسبت به کافی شاپ ها و البته در زمان بسیار کوتاه و بدون انتظاری نوشیدنی گرم خود را دریافت، و میل می نمایید. پس در نتیجه در این سیستم یک رابطه برد برد بین خریدار محصولات داخل وندینگ و خریدار خود دستگاه وندینگ وجود دارد. آلپ صنعت در تولید وندینگ های خود از بهترین متریال های ممکن استفاده کرده تا مانند همیشه و مثل سایر محصولاتش بهترین تولید ممکن را به مشتری تحویل دهد.

از آنجاییکه واردات قطعات این دستگاه از خارج از کشور به دلیل تحریم ها ممکن نمی باشد، متخصصین آلپ صنعت با مطالعه دقیق و آزمایشات بسیاری در زمینه چگونگی ساخت دستگاه وندینگ تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک دستگاه با کیفیت کرده اند. حاصل این زحمات یک دستگاه با کیفیت و با طول عمر زیاد برای خریدار عزیز می باشد.

انواع دستگاه وندینگ

دستگاه وندینگ در حالت کلی به دو نوع ایستاده و رومیزی تقسیم می شود. در حالتیکه شما نیاز به فضای کمتری برای ارائه خدمات می باشید توصیه می شود از وندینگ رومیزی استفاده کنید. هم چنین نوع رومیزی این دستگاه کاربردی تر است، زیرا قسمت پایینی مدل ایستاده عملا بی استفاده است و فقط فضای بیشتری را اشغال می کند.

دستگاه وندینگ

هر دوی این مدل ها برای انواع محصولات مد نظر خریدار قابل استفاده می باشد. دستگاه وندینگ که در ارائه محصولات نوشیدنی های با لیوان مورد استفاده قرار میگیرد، دارای ساختار متفاوتی نسبت به وندینگ هایی است که محصولات بسته بندی شده و یا نوشیدنی های بطری دار را شامل می شوند.

وندینگ مخصوص نوشیدنی های گرم مانند چای یا قوه یا نسکافه و… دارای یک مخزن آب داخل آن می باشد که آب مورد نیاز برای مخلوط شدن با مواد اولیه پودری می باشد. این آب طی یک فرآیندی گرم شده و مواد مورد نظر داخل آن ریخته می شود و بعد از مخلوط شدن به مشتری تحویل داده می شود.

پس در نتیجه ما در وندینگ های نوشیدنی هایی که با لیوان به مشتری سرو می شود، یک مخزن آب داریم که این آب توسط یک سیستم مشابه با لوله کشی کولر آبی تامین می شود. لازم به ذکر است که اگر می خواهید طول عمر دستگاه وندینگ خود را بالا ببرید حتما باید به رعایت بعضی نکات دقت کنید و اگر دستگاه شما نیاز به سرویس یا تعمیر داشت به موقع آن را انجام دهید. در بخش توضیحات مربوط به دسته بندی وندینگ که در سایت آلپ صنعت و آلپ هلدینگ موجود می باشد، به بررسی دقیق تر این موضوع ها پرداخته شده است.

از ویژگی های مهم دستگاه وندینگ آلپ می توان به این مورد اشاره کرد که، به دلیل دخالت نداشتن هیچ اپراتوری و در واقع بدون دخالت دست، محصول نهایی به دست مشتری می رسد و این امر بسیار بهداشتی تر از حالتی است که شما محصولتان را از یک فروشگاه یا کافی شاپ و از دست اپراتور دریافت می کنید.

ویژگی مهم بعدی که پیشتر نیز ذکر شد، دسترسی سریع تر و آسانتر به محصول مورد نظر می باشد. ویژگی سوم این دستگاه این است که خریدار این دستگاه با پرداخت هزینه بسیار پایینی ( البته قیمت وندینگ با توجه به نیاز مشتری و ابعاد و ظرفیت آن متفاوت می باشد) می توانند دستگاه فروش اتوماتیک را از آلپ صنعت دریافت کنند و با آن یک کسب و کار با حاشیه سود خوب و راندمان مناسب راه بیاندازند.

در نهایت باید به شما بگوییم که برای تهیه وندینگ هرگز بدون تحقیق یا گرفتن مشاوره اقدام به خریدن این محصول نکنید. چرا که انتخاب درست نسبت به نیاز شما و هم چنین فضایی که در اختیار دارید نه تنها کار شما بسیار راحتتر می کند، بلکه از خسارت ها یا آسیب های جدی به دستگاهتان نیز جلوگیری می کند.

چرا که انتخاب مکان نا مناسب می تواند استهلاک وندینگ شما را بالا ببرد و عمر دستگاه کوتاه شود. آلپ صنعت همراه با مشاوران متخصص خود در زمینه پشتیبانی و فروش راهنمایی های لازم را به شما می دهند و در انتخاب یک محصول مناسب به شما کمک می کنند.

 

 

 

 

 

منبع: حرف تازه