از این دستگاه برای خشک کردن میوه استفاده می شود. خریداران دستگاه میوه خشک کن باید بدانند که، به طور متوسط از هر 3 الی 4 کیلوگرم میوه تازه و آبدار، 1 کیلوگرم میوه خشک شده به دست می آید. دستگاه میوه خشک کن آلپ در ظرفیت های مختلف ساخته شده است و جنس بسیار مقاومی در برابر ضربه و زنگ زدگی دارد چرا که بدنه آن از فلز گالوانیزه و با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

لازم به ذکر است که از این دستگاه نه تنها برای خشک کردن میوه بلکه برای خشک کردن انواع سبزیجات نیز استفاده میشود. ابتدا میوه ها برش خورده و یا سبزیجات در سینی های مخصوص دستگاه قرار می‌گیرند. این سینی‌ها از نوع متحرک، سخت و ثابت می‌باشند. حرارت ایجاد شده داخل دستگاه رطوبت میوه یا سبزی را تبخیر می کند و در نهایت باعث خشک شدن آنها می شود.

 

دقت کنید که در دستگاه‌ خشک کن میوه مدت زمان خشک شدن میوه‌ها با یکدیگر فرق می کند،مثلا برای خشک شدن میوه‌های ترش درجه حررات متفاوتی نیاز است نسبت به میوه‌های شیرین. برای میوه‌های شیرین نیاز است که میوه‌ها در دو مرحله خشک شوند، در مرحله اول باید دمای دستگاه کم باشد و در مرحله دوم باید کم کم حرارت را بیشتر کرد. درباره سایر میوه ها اول باید دمای دستگاه را بالا ببرید سپس به تدریج دمای آن را کمتر کنید تا میوه‌ها کاملا یکنواخت خشک شوند.

سوخت مصرفی در دستگاه‌های خشک کن، برقی و گازی می باشد. میزان مصرف سوخت دستگاه‌های تولید شده در گروه صنعتی آلپ به دلیل بهینه‌سازی سوخت، در کمترین و بهینه ترین حالت ممکن می باشد. لازم است بدانید که دستگاه‌های برقی تولید شده در گروه صنعتی آلپ با برق 220 ولت شهری کار می‌کنند، اما باصرفه ترین دستگاه میوه خشک کن صنعتی به ترتیب دستگاه خشک کن میوه گازی، گازوئیلی و برقی می باشند.

قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن به توضیحات تکمیلی این محصول توجه بفرمایید.

ابتدا اجزا و قطعات تشکیل دهنده دستگاه میوه خشک کن آلپ را بشناسیم سپس به انواع آن بپردازیم:

  • دارای فن پر قدرت
  • المنت‌های حرارتی
  • بدنه یا کابین اصلی میوه خشک کن
  • سیستم تهویه برای تخلیه بخار داخل دستگاه
  • عایق بدنه از پشم سنگ با دانسیته بالا
  • دو گانه سوز(برقی و گازی)
  • تکفاز با برق مصرفی 3 کیلو وات
  • سیستم تمام اتوماتیک
  • مجهز به مشعل یا برنر

انواع دستگاه خشک کن آلپ

میوه خشک کن تولید شده توسط آلپ صنعت در انواع تک کابین، دو کابین، صنعتی، نیمه صنعتی، خانگی، کابینتی و تونلی طراحی و تولید شده اند. این دستگاه با جلوگیری از رشد باکتری و میکروب در محصول ماندگاری میوه ها و سبزیجات را افزایش می دهد و براحتی شما می توانید برای مدت طولانی آنها را نگه دارید.

میوه خشک کن خانگی

جهت خشک کردن سبزی یا میوه به مقدار کم استفاده می شود. نیاز به هسته گیری میوه دارد و باید بصورت دستی میوه یا سبزیجات را خرد کرد.

دستگاه خشک کن میوه کابینتی

از این دستگاه می توان در کارگاه های کوچک استفاده کرد. نسبت به مدل صنعتی و تونلی ظرفیت پایین تری دارد.

دستگاه خشک کن میوه تونلی

در صورتی که قصد خرید دستگاه خشک کن میوه را دارید اگر حجم میوه یا سبزی شما زیاد است از این دستگاه برای خشک کردن استفاده کنید. حجم بیشتر میوه و سبزی استفاده می‌شود. توجه بفرمایید که قیمت این دستگاه نسبت به سایر خشک‌ کن ها بالاتر است.

ظرفیت های دستگاه‌ میوه خشک کن 

 

در ابتدا بهتر است بدانید که دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت براساس مکان مورد نظر طبق سفارش مشتریان در ظرفیت‌های متنوع تولید می‌شود، عدد ظرفیت هر دستگاه به معنای آن است که شما به آن میزان کیلوگرم میوه یا سبزی تازه را می توانید خشک کنید. اگر به دنبال کسب و کار خانگی هستید از خشک کن کابینتی استفاده کنید، ظرفیت این خشک کن‌ها از 15 کیلوگرم شروع می‌شود و این ظرفیت‌ها در وزن 30، 50، 100، 200، 300 و حتی 500 کیلوگرمی نیز وجود دارد که البته از آنها در کارگاه‌های بزرگ و برای تولید کردن انوع محصولات خشک شده در مقدار انبوه استفاده می شود. در نوع تونلی معمولا ظرفیت میوه خشک کن از 800 کیلوگرم شروع می‌شود که مناسب برای خط تولیدهای بزرگ تر هستند.

راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن

حال که تصمیم به خرید دستگاه میوه خشک کن گرفته اید بدانید که، شما حتی با یک سرمایه بسیار کم و در زمان کوتاه می توانید یک سرمایه گذاری مفیدی را شروع کنید که با درآمد حاصله از ماه های نخست هزینه خرید دستگاه نیز جبران می شود و حتی در منزل می توانید شروع به کسب درآمد کنید.

این دستگاه ها به دلیل استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال در تولید آنها باعث می شود که شما یک محصول بسیار عالی و با کیفیت به دست بیاورید و یا به مشتریان خود بفروشید. از جمله کسانی که پیشنهاد می شود حتما از دستگاه خشک کن میوه خریداری نمایند، کشاورزان و افرادی هستند که در بازار میوه و تره بار فعالیت دارند. قابل ذکر است که البته برای تمام افرادی که بدون واسطه میوه یا سبزی تهیه می کنند نیز بسیار سودآور می باشد. از این دستگاه می توان برای تولید انواع میوه خشک، کشمش، چیپس میوه، سبزیجات خشک شده و تولید لواشک استفاده کرد.

نگاهی به مزایای دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت بیاندازیم:

  • تولید شده در ظرفیت و ابعاد مختلف
  • بدون ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام کار کردن دستگاه
  • امکان خشک کردن انواع میوه و سبزیجات
  • دارای گارانتی معتبر و نیز خدمات پس از فروش
  • استفاده از فلز گالوانیزه در تولید بدنه میوه خشک کن
  • جلوگیری از مرطوب ماندن بخش داخلی میوه یا سبزی
  • پوشش‌دهی بدنه با استفاده از رنگ الکترواستاتیک 
  • مجهز به تنظیم کننده رطوبت و دما
  • مجهز به تابلو برق و کنترل دما و رطوبت
  • دارای سه سال گارانتی 
  • 10 سال خدمات پس از فروش

از آنجاییکه قیمت میوه خشک کن در بازار ثابت نیست، برای کسب اطلاع از قیمت ها، شرکت آلپ صنعت از کارشناسان و مشاوران مجرب برای مشاوره با شما خریدار گرامی استفاده کرده است تا بتوانید تنها با یک تماس از قیمت دستگاه مد نظرتان اطلاع کسب کنید.

 

دستگاه‌ خشک کن میوه تولید شده در شرکت آلپ صنعت، دارای کیفیت عالی و بهترین قطعات هستند که تماما اروپایی می باشند، این دستگاه‌ها علاوه بر کارایی بالایی که دارند از سه سال گارنتی بی قید و شرط نیز برخوردار هستند. از جمله خدمات پس از فروش گروه آلپ صنعت می توان به تعویض، تعمیر، و پشتیبانی فنی اشاره کرد، مدت زمان این خدمات حدود یک هفته است.

توجه داشته باشید جذابیت میوه خشک در بین مردم بسیار بالا بوده و اگر بتوانید بستری مناسب برای فروش میوه و سبزی خشک ایجاد کنید، براحتی به درآمد قابل قبولی حتی در منزلتان خواهید رسید. اگر شما قصد دارید کارگاه‌های بزرگ راه اندازی کنید و می‌خواهید دستگاهی با ظرفیت بالا بخرید، بهتر است از همان ابتدا به فکر صادر کردن محصولات خود به کشورهای خارجی باشید، چرا که می‌توانید به سود بسیار کلانی برسید. در حالتی که بخواهید کارگاه تان منحصر به استان و یا کشور باشد، حاشیه سود شما حدودا 40 درصد خواهد بود.

اگر می خواهید یک شغل خانگی راه‌اندازی کنید و هم چنین سرمایه زیادی ندارید پیشنهاد ما به شما این است که یک دستگاه خشک کن با ظرفیت 10 کیلوگرم خریداری کنید و در آن را به راحتی در یک گوشه از بالکن خود قرار داده و شروع به کار کنید، میزان سرمایه اولیه برای این کار حدودا 20 میلیون تومان است. هم چنین شما می‌توانید مدتی پس از راه‌اندازی کسب و کار خود، وسعت کار خود را افزایش دهید، اولین قدم این است که کارگاه خود را بزرگتر کنید و حتما مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب کنید. این مجوز برای کارگاه های کوچک الزامی نیست.

سایت منبع : نو اندیش