خصوصیات افراد برونگرا نسبت به درونگرا ها بیشتر به برقراری روابط اجتماعی آنها مربوط می شود. برونگراها از تعاملات و برقراری روابط اجتماعی انرژی می گیرند. افرادی که برون گرا هستند معمولاً از گذراندن وقت با افراد دیگر هیجان زده می شوند. آنها دوستان اجتماعی زیادی دارند و به طور کلی تمایل به عزت نفس بالایی دارند. افراد دیگر اغلب آنها را اجتماعی، دوستانه و پرحرف توصیف می کنند. اما اگر دوست دارید بدانید که شما برونگرا یا درونگرا هستید

مهمترین ویژگی های برونگرا بودن

درون گرایی و برون گرایی یکی از ابعاد اصلی شخصیت هستند که انواع شخصیت های افراد را تشکیل می دهند. افراد برون گرا ها تمایل دارند که جمعی، قاطع، خونگرم، فعال، هیجان خواه و مثبت اندیش باشند.

از جنبه مثبت، برونگراها اغلب به عنوان افرادی پرحرف، اجتماعی، کنش گرا، مشتاق، دوستانه و برونگرا توصیف می شوند. از جنبه منفی، آنها گاهی اوقات به عنوان افرادی که به دنبال جالب توجه دیگران هستند، به راحتی حواسشان پرت می شود و نمی توانند زمانی را به تنهایی بگذرانند. برون گراها نیز به احتمال زیاد درگیر رفتارهای پرخطر می شوند. برخی از ویژگی ها و خصوصیات افراد برونگرا ها عبارتند از:از بودن در مرکز توجه لذت می برد.

  • از کار گروهی لذت می برد.
  • تمایل دارد قبل از فکر کردن ابتدا عمل کند.
  • دوست دارد با صحبت کردن ارتباط برقرار کند.
  • دوست دارد در مورد افکار و احساسات صحبت کند.
  • برای ایده ها و الهام گرفتن به دیگران و منابع خارجی نگاه می کند.

به طور کلی افراد برونگرا ویژگی های مشخصی دارند که عبارتند از:

برونگرا ها عاشق حرف زدن هستند.

اگر شما یک فرد برونگرا هستید بدون شک فقط از صحبت کردن با دوستان، اعضای خانواده و همکاران لذت نمی برید. شما دوست دارید با افراد غریبه صحبت کنید. دوست دارید با افراد جدید آشنا شوید و در مورد زندگی آنها اطلاعات کسب کنید. بر خلاف درونگراها که تمایل دارند قبل از صحبت کردن فکر کنند، برونگراها می خواهند که به عنوان راهی برای کشف و سازماندهی افکار و ایده های خود صحبت کنند. تحقیقات نشان داده است که درونگراها تمایل دارند به شیوه های مشخص تری صحبت کنند، در حالی که گفتار برونگرا تمایل بیشتری به انتزاعی دارد. برون گراها نیز دایره وسیعی از دوستان دارند.

افراد برونگرا اهل معاشرت کردن هستند.

برونگراها دوست دارند روابط اجتماعی وسیعی داشته باشند و در واقع از این روابط خود انرژی می گیرند .وقتی افراد برون گرا مجبورند زمان زیادی را به تنهایی بگذرانند، اغلب احساس تنهایی و بی حالی می کنند. یک برونگرا تقریباً همیشه وقت خود را با جمع سپری می کند.

برونگرا ها در مورد مشکلات خود بحث می کنند.

خصوصیات افراد برونگرا || مرکز مشاوره همکده

در صورتی که تیپ شخصیتی شما یک برونگرا باشد حتما وقتی با مشکلی مواجه می شوید، ترجیح می دهید در مورد مسائل و گزینه های مختلف با دیگران صحبت کنید. صحبت کردن در مورد مشکلات احتمالی به شما کمک می کند تا موضوع را عمیقاً بررسی کنید و بفهمید کدام گزینه بهترین نتیجه را برای شما دارد. بعد از یک روز سخت در محل کار یا مدرسه، صحبت کردن در مورد آن با دوستان یا خانواده می تواند به شما کمک کند کمتر استرس داشته باشید. از سوی دیگر، افراد درونگرا ترجیح می دهند به جای صحبت در مورد مشکلات به آنها فکر کنند و پس از یک روز پرتلاش، زمانی را به تنهایی بگذرانند.

افراد برونگرا همیشه در دسترس هستند.

از آنجایی که افراد با این تیپ شخصیتی تعامل و برقراری روابط با افراد دیگر را بسیار دوست دارند، به نظر می رسد افراد برون گرا دوست داشتنی تر و قابل دسترس تر هستند. یک برونگرا در یک مهمانی،  احتمالاً اولین کسی است که به سمت مهمانان جدید می رود و خودش را معرفی می کند. برونگراها معمولاً ملاقات با افراد جدید و یافتن دوستان جدید را آسان می دانند.

در حالی که گاهی اوقات درونگراها به عنوان افراد بسته و گوشه گیر تلقی می شوند، برونگراها معمولاً بسیار باز هستند و مایلند افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، افراد دیگر معمولاً متوجه می شوند که شناخت افراد برون گرا آسان تر است. اما با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که همه برونگراها مثل هم نیستند.

انواع برونگراها

بر اساس نظریه شخصیت کارل یونگ، برون گراها می توانند چهار نوع مختلف داشته باشند. چهار نوع برونگرا عبارتند از:

  • حسگرهای برونگرا که به شدت از دنیای فیزیکی الهام گرفته اند.
  • احساسات برونگرا که از گوش دادن و صحبت کردن با دیگران لذت می برند.
  • افراد شهودی برونگرا که از تفکر انتزاعی و گفتگوهای عمیق و بحث های دوستانه لذت می برند.
  • متفکران برون گرا که هدف گرا، موفق و قاطع هستند.

مزایای برونگرا بودن افراد

داشتن شخصیتی برونگرا از نظر عینی بهتر از داشتن شخصیتی درونگراتر نیست. هر تیپ شخصیتی نقاط قوت و ضعف خودش را دارد. برونگراها تمایل دارند زمان بیشتری را با افراد دیگر بگذرانند، زمان بیشتری را صرف فعالیت های اجتماعی کنند و دوستان بیشتری داشته باشند.

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که افراد برون گرا نسبت به درون گراها شادتر هستند و کمتر مستعد ابتلا به برخی اختلالات روانی هستند. این بدان معنا نیست که برونگرا بودن بدون چالش است. تحقیقات نشان می دهد که برونگراها تمایل بیشتری به هیجان طلبی، تکانشگری، اعتماد به نفس بیش از حد، بی پروایی و عدم تحمل کسالت دارند.

چگونه بیشتر (یا کمتر) برونگرا باشیم؟

خصوصیات افراد برونگرا || مرکز مشاوره همکده

مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید بیشتر شبیه یک برون گرا رفتار کنید، مانند زمانی که با افراد جدیدی ملاقات می کنید. در موارد دیگر، ممکن است بخواهید برخی از تمایلات برونگرایانه خود را مهار کنید، مانند زمانی که می خواهید زمان خود را صرف تفکر بیشتر کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که درون‌گراهایی که تلاش می‌کنند بیشتر برون‌گرا عمل کنند، ممکن است مزایایی از جمله افزایش احساس ارتباط و احساسات مثبت‌تر را تجربه کنند. در حالی که ژنتیک بیشترین نقش را در تعیین شخصیت کلی شما ایفا می کند، اما برخی راهکارها برای اینکه چگونه برونگرا باشیم وجود دارد.

اگر می خواهید بیشتر برونگرا باشید بهتر است به دنبال سرگرمی جدید بروید. کلوپ‌ها، ملاقات‌ها و گروه‌هایی را پیدا کنید که بتوانید با افرادی که علایق مشترک شما را دارند تعامل بیشتری داشته باشید. افزایش قرار گرفتن در معرض اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری در صحبت کردن با دیگران داشته باشید. در حالی که ممکن است ترجیح دهید در منطقه راحتی خود بمانید، جستجوی تجربیات جدید می تواند به شما در کشف جنبه های مختلف کمک کند.

اگر می خواهید تمایلات برون گرا بودن خود را کاهش دهید و به دنبال دانش درونی بیشتری باشید، بهتر است راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • فعالیت‌های متفکرانه مانند تمرین تمرکز حواس یا مدیتیشن می‌تواند به شما این شانس را بدهد که بر آنچه در لحظه حال احساس و فکر می‌کنید تمرکز کنید.
  • وقت خود را به تنهایی بگذرانید. فعالیت های انفرادی مانند پیاده روی در طبیعت، خواندن کتاب، یا صرف غذا خوردن می تواند راه های خوبی برای گذراندن وقت به تفکر در افکار خود بدون حواس پرتی باشد.
  • نوشتن خاطرات روزانه می تواند به شما این فرصت را بدهد که عمیق تر در احساسات خود کاوش کنید و به زندگی درونی خود فکر کنید.
سوالات متداول

چگونه می توان برون گرا شد؟ تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توانید شخصیت خود را تا حدی تغییر دهید، اما این کار به زمان و تلاش نیاز دارد. مطالعات نشان می دهد که افراد می توانند یاد بگیرند که چگونه ویژگی های برون گرا خود را بهبود بخشند، اما این کار مستلزم تلاش منظم و مداوم است.

برونگرا بودن بهتر است یا درونگرا؟ هیچ نوع شخصیتی وجود ندارد که در تمام موقعیت ها بهتر باشد. برون گراها تمایل دارند در موقعیت هایی موفق شوند که از طبیعت برونگرا و اجتماعی آنها سود می برد. به همین دلیل است که آنها اغلب در موقعیت های رهبری و مشاغلی که شامل تعاملات اجتماعی زیادی است، برتری دارند.

برون گرا در مقابل درون گرا چیست؟ تفاوت اصلی بین برون گرا و درون گرا این است که از کجا انرژی می گیرند. برون گرا با معاشرت و گذراندن وقت در کنار دیگران انرژی می گیرد، درونگراها در این موقعیت ها احساس خستگی می کنند. در عوض، یک درونگرا با گذراندن زمان به تنهایی یا در گروه های کوچک احساس پرانرژی شدن می کند.

آیا یک برونگرا می تواند خجالتی باشد یا اعتماد به نفس نداشته باشد؟ کمرویی با درونگرایی یکی محسوب نمی شود. در حالی که یک فرد خجالتی تمایل دارد از موقعیت هایی که ممکن است مورد قضاوت قرار گیرند دور شود، یک درون گرا پس از گذراندن وقت با مردم به زمان نیاز دارد تا دوباره بتواند انرژی از دست رفته خودش را به دست بیاورد. یک برون گرا درونگرا – نوعی دو گرا – از معاشرت لذت می برد و در صورتی که خلق و خوی، شرایط شرایط برای او راحت باشد، می تواند از آن انرژی بگیرد.

سخن آخر

تغییر شخصیت کار آسانی نیست، اما شواهد نشان می‌دهد که اگر برای پرورش رفتارها و ویژگی‌های برون‌گرایانه‌ خود بیشتر تلاش کنید در طول زمان می‌توانید برون‌گراتر شوید. اما به یاد داشته باشید که برونگرایی بودن یک ویژگی همه یا هیچ نیست. برخی از افراد ممکن است بسیار برونگرا باشند در حالی که برخی دیگر کمتر.

برون گرایی رایج تر از درون گرایی است و اغلب افراد برای افراد برونگرا ارزش بیشتری قائل می شود زیرا برون گراها در برقراری روابط با دیگران مهارت دارند. اما این بدان معنا نیست که یک تیپ شخصیتی بهتر از دیگری است. هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد و حتی ممکن است متوجه شوید که در برخی موقعیت‌ها برون‌گرا و در برخی موقعیت‌ها بیشتر درون‌گرا هستید.

منبع : همکده